Üyelerimizin Albüm Fotoğrafları

  1. Ataşehir

Baskı balatadan gelen koku

Konu, 'Leon 1P1 (2009+Makyajlı)' kısmında Breathe_ tarafından paylaşıldı.

  1. Breathe_

    Breathe_ SCW Üyesi

    30
    4
    8
    Selam arkadaşlar,

    Malumunuz İstanbul'daki yoğun kar yağışı olan bir günde mecburen aracı yerinden oynatmak zorunda kaldım. Yerler çok kötü olduğu için ayağımı neredeyse debriyajdan hiç çekmedim. 3-4 dk. boyunca parketmeye çalıştım. Arabayı stop ettiğimde burnuma bi koku geldi. Bugün aracı çalıştırdım. Sıkıntısı yok gibi duruyor ancak kafama takıldı:

    -El freni çekili iken viteste stop edecekmiş gibi oluyor. Ama sanki biraz kavraması yumuşamış gibi geldi. Yoksa ben mi eyyam yapıyorum?
    -Balatalar garantiye dahil midir? (Araç 2000 km'de 2012 model)

    Teşekkürler
     
  2. leon sport

    leon sport
    Administrator

    5.689
    326
    83
    aşınan parçalar garanti kapsamı içinde değildir..baskı balata fren balatası lastik vs...
     
  3. leon sport

    leon sport
    Administrator

    5.689
    326
    83
    yarım debriyaj yapmışsın kullanım sırasında oluşan sıyırma nedeniyle koku vermiştir doğaldır.evham yapıcak bi durum yoktur kanımca..
     
  4. H_G

    H_G SCW Üyesi

    1.955
    401
    83
    O anlık balatayı zorlamışsınız problem olmaz..Ayrıca otomatik değilse araç garantiye girmez balatalar..Otomatikte bazen sokmuyorlarda garantiye..
     
  5. dgkndmrr

    dgkndmrr SCW Üyesi

    3.523
    584
    113
    Bendede şöyle bir sıkıntı oluştu bunun için tekrar konu açmak istemiyorum.. Soğuk havalardan sonra arabayla dışarı çıktı frene bastığımda balatalardan zannediyorum böyle sert bir ses geliyor . Bu neden olmuş olabilir kar yağışından önce hiçbir problem yoktu ve o süreçte arabayı hiç çıkarmadım dışarı ?
     
  6. 34SNL71

    34SNL71 SCW Üyesi

    44
    2
    8
    bahadır zaten araban yeni hiç zorlanmamış oyuzden o koku geliyo bişey olmaz zaten bende aynı şeyi yaşadım zamanında ben cok zorluyodum sonra serviste degişti tabi kullanıcı hatasına girdi benden sana tavsiye fazla ayagını debrajda tutma :)
     
  7. leon sport

    leon sport
    Administrator

    5.689
    326
    83
    tam durma anına yakın bi gıcırtı sesi gibiyse ıslak olmasından kaynaklanıyor doğu..
     
  8. eneserol

    eneserol SCW Üyesi

    2.980
    287
    83
    hazır konu açılmışken bende birşey sorayım benim de debriyaj aracı aldığım zamanlarda dipte kavrıyordu zamanla yukarıda kavramaya başladı acaba farkında olmadan balatayı mı yedik :( o kadar da dikkat ederim yarım debriyaj yapmamaya
     
  9. kurtbil

    kurtbil SCW Üyesi

    7.712
    650
    113
    kavrama noktası değişmeye başladıkça balata gitmeye başlıyor demektir.Vites geçişlerinde kaçırma var mı ? Yada arabayı vitese takıp el freni çekili şekilde kaldırmaya çalış enes.Eğer araba kasılıp gitmeye çalışıyorsa daha bir şey yok demektir.Diğer bir debriyaj testi ise arabayı düz yolda 3 e takıp kaldırmaya çalışarak yapılır.Eğer araba 3.viteste kalkmayıp stop ediyorsa sorun yok ama devir artık yavaştan yol almaya başlıyosa sorun var demektir
     
    Bunu beğendi. eseksipasi bunu beğendi.
  10. eneserol

    eneserol SCW Üyesi

    2.980
    287
    83
    kimi zaman aracı kaldırırken stop ettirdiğim oluyor ama vites geçişlerinde sıkıntı yok bu söylediklerini hiç denemedim bir ara deneyeyim. ben kakışlarda genellikle balatayı bitirmemek için yada öyle olduğunu düşündüğüm için gaza basmadan sadece ayağımı debriyajdan çekerek kalkarım bunun bir zararı var mı can. bir de aracım 15500 km de bu kadar kısa sürede balata bitmeye başlar mı :confused:
     

Sayfayı Paylaş