Vakuma Düşmek.. | SCW - Seat Club World - Seat, Seat Forum Türkiye
  • Merhaba Ziyaretçi hoşgeldin !
    Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan kayıt olunuz
    Hello Welcome to Guest!
    Register here to benefit more from the forum

Vakuma Düşmek..

YCO

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Ağu 2009
Mesajlar
22,339
Beğeniler
79
Yaş
30
#1
turbo araçlarda rolantideyken basınç "0"ın altında yani (-) değerlere düşüyo..
vakuma düşen turbonun bu durumda hareketleri ne yönde olur..
ne yönde olur derken özetle vakuma düşen turbonun içinde neler olur. ??

içeri hava üflemeyip çok yavaşlayan pervaneler ileri doğru dönerken neden (-) basınç uygular. ??
vakum (-) basınç uygulaması için pervanelerin ters yönde dönmesi gerekmez mi. ??
turbo yavaş da olsa ileri yönde dönüyosa neden "0" değil de değerler (-) yönde olur. ??

teşekkürler..
 

Floydian

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Ağu 2009
Mesajlar
1,978
Beğeniler
64
Yaş
28
#2
Turbo göstergesinde rolantide - değer göstermesinin nedeni bence şu:

Araç rölantideyken (ve dolaysıyla gaza basılmazken) dump valve'in konumu açık. Yani turbo sisteminin içindeki tüm basıncı boşaltıcak pozisyonda. Turbo rolantidede aslında çalışır durumda ama ürettiği basınç atmosfer basıncından çok daha az. Bu yüzden çalışır durumda olmasana nazaran bir katkısı yok. Bu turbonun rolantide ürettiği minimal basıncı dışarı atması demek basıncın motorun içine doğru değil dışarı doğru olduğu için - basınç demek. Turbonun dönme konumu yine normal ile aynı ama çok çok çok daha yavaş. Turbo pervanesinin tersine dönmesi imkansız birşey. Tersine dönmesi demek egzost'un motordan çıkıyor değil motora girdiği anlamına gelir, vede bu imkansız. Rolanti konumunda yine motor havasını filtre kısmından alıyor, bu hava turboyuda geçiyor (turbonun pervanesi yine normal yönde dönüyor) ama motorun içine girmeden ihtiyaç fazlasını dump valve den atıyor..
 

GKN

Kayıtlı Üye
Katılım
8 Eyl 2009
Mesajlar
633
Beğeniler
27
Yaş
30
#3
dizel araçlarda hep sıfırdadır çünki kelebek yoktur.
benzinli araçlarda - lere düşmesinin nedeni kelebek olmasıdır.gaz verince kelebek açılıor ve + lara geçiyor . gaz vermediğin sürece hep - lerde kalır. tek nedeni kelebektir.
 

taykac

Kayıtlı Üye
Katılım
28 Ağu 2009
Mesajlar
855
Beğeniler
44
Yaş
56
#4
Yiğit kardeşim -lere düşmesi diye bir olay mümkün değil. Senin gösterge saati bozuk olmasın.
 

YCO

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Ağu 2009
Mesajlar
22,339
Beğeniler
79
Yaş
30
#5
Turbo göstergesinde rolantide - değer göstermesinin nedeni bence şu:

Araç rölantideyken (ve dolaysıyla gaza basılmazken) dump valve'in konumu açık. Yani turbo sisteminin içindeki tüm basıncı boşaltıcak pozisyonda. Turbo rolantidede aslında çalışır durumda ama ürettiği basınç atmosfer basıncından çok daha az. Bu yüzden çalışır durumda olmasana nazaran bir katkısı yok. Bu turbonun rolantide ürettiği minimal basıncı dışarı atması demek basıncın motorun içine doğru değil dışarı doğru olduğu için - basınç demek. Turbonun dönme konumu yine normal ile aynı ama çok çok çok daha yavaş. Turbo pervanesinin tersine dönmesi imkansız birşey. Tersine dönmesi demek egzost'un motordan çıkıyor değil motora girdiği anlamına gelir, vede bu imkansız. Rolanti konumunda yine motor havasını filtre kısmından alıyor, bu hava turboyuda geçiyor (turbonun pervanesi yine normal yönde dönüyor) ama motorun içine girmeden ihtiyaç fazlasını dump valve den atıyor..
atmosfer basıncından daha düşük demek bi nevi hava boşluğu demek değil mi..
turbo o arada havayı naapıyo..içinde ya da sistemin hava olmasa ya da sürekli dışarı verse yine atmosfer basıncına denk bi değer çıkması lazım..

Yiğit kardeşim -lere düşmesi diye bir olay mümkün değil. Senin gösterge saati bozuk olmasın.
Tekin abim bende rolantide şuan 0 gösteriyo ama ben emme manifoldundan bağlamadım..direkt turbodan ölçüm yapıyo..emme manifoldundan ölçüm yapmakmış doğrusu o nedenle ben de değiştiricem yarın öğlen..yoksa şuan 0 gösteriyo dediğim gibi..bu durumda doğru gösterirken neden direkt turbodan ölçüm yapmak yanlış onu anlamadım..
 

taykac

Kayıtlı Üye
Katılım
28 Ağu 2009
Mesajlar
855
Beğeniler
44
Yaş
56
#6
Bak şimdi oldu Yiğitim.Rolantide iken turbo basınca geçmeden havayı piston çekiyor.Turbo kanatçıkları arasından hava gelirken elbette turbosuz araç gibi kolay gelmez.Havanın dolaştığı alan daha fazla.İşte piston havayı emerken bir ters basınç yani vakum oluşabilir. Senin saatin bağlantısı turbo kanatlarının yakınındaysa ( ki o bölüm çok dar) o bölgeden hava daha seri ve hızlı geçer.Yanıltabilir.Manifolt bölgesi geniş olduğundan daha sağlıklı ölçüm yapılabildiği için tavsiye etmiş olabilirler.
 

Şeker Adam

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Ağu 2009
Mesajlar
4,435
Beğeniler
79
#7
Turbo göstergesinde rolantide - değer göstermesinin nedeni bence şu:

Araç rölantideyken (ve dolaysıyla gaza basılmazken) dump valve'in konumu açık. Yani turbo sisteminin içindeki tüm basıncı boşaltıcak pozisyonda. Turbo rolantidede aslında çalışır durumda ama ürettiği basınç atmosfer basıncından çok daha az. Bu yüzden çalışır durumda olmasana nazaran bir katkısı yok. Bu turbonun rolantide ürettiği minimal basıncı dışarı atması demek basıncın motorun içine doğru değil dışarı doğru olduğu için - basınç demek. Turbonun dönme konumu yine normal ile aynı ama çok çok çok daha yavaş. Turbo pervanesinin tersine dönmesi imkansız birşey. Tersine dönmesi demek egzost'un motordan çıkıyor değil motora girdiği anlamına gelir, vede bu imkansız. Rolanti konumunda yine motor havasını filtre kısmından alıyor, bu hava turboyuda geçiyor (turbonun pervanesi yine normal yönde dönüyor) ama motorun içine girmeden ihtiyaç fazlasını dump valve den atıyor..
nerden kopyala yapıştır yaptın:D:D:D
 

YCO

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Ağu 2009
Mesajlar
22,339
Beğeniler
79
Yaş
30
#8
Bak şimdi oldu Yiğitim.Rolantide iken turbo basınca geçmeden havayı piston çekiyor.Turbo kanatçıkları arasından hava gelirken elbette turbosuz araç gibi kolay gelmez.Havanın dolaştığı alan daha fazla.İşte piston havayı emerken bir ters basınç yani vakum oluşabilir. Senin saatin bağlantısı turbo kanatlarının yakınındaysa ( ki o bölüm çok dar) o bölgeden hava daha seri ve hızlı geçer.Yanıltabilir.Manifolt bölgesi geniş olduğundan daha sağlıklı ölçüm yapılabildiği için tavsiye etmiş olabilirler.
Tekin abim turbodan bağlayınca ölçüm doğruymuş rolanti 0 yani..
velakin negatif değerler için emme manifoldundan bağlanınca motor vakum yaparmış zaten ordan görülürmüş..farklı yerden bağlamış olmama rağmen benim gördüğümle dyno'da çıkan birebir aynı çıktı bugün..yerini değiştirip kesme biçme yapacağıma aynı şekilde bırakıcam..vakuma düşmesin gösterdiği değerler doğru zaten kesin olarak..emmeden bağlamam için kesip biçmek gerekicek çünkü..hiç de gerek yok şuan tamamen hiç bi parçayı kesmeden vs. takıldı zaten..