Üyelerimizin Albüm Fotoğrafları

  1. Ataşehir

Lastikte Nitrojenle İlgili

Konu, 'Leon 1P1 (2009+Makyajlı)' kısmında leon17 tarafından paylaşıldı.

  1. leon17

    leon17 SCW Üyesi

    8
    8
    3
    Selam, bu yaz lastiklerimi yeni değiştirdim ve nitrojen bastırdım. Bu lastiklerle yaklaşık 4000 km yol yaptım.
    Bugün giderken lastik basınç uyarısı yandı. Panikledim (daha ilk arabam) daha önce başıma gelmediği için benzinliğe çektim lastiklerde görünürde bişey yoktu.

    Bundan sonraysa kafama bi kaç soru takıldı, bu sorular hakkında fikir sahibi olan arkadaşlar cevap yazarsa sevinirim. Sorularım:
    1-Uzun yolda bu uyarıyı aldık nitrojen olan bir benzinlik bulmak zor. Bu durumda basıncı normal hava ile ayarlamak yani nitrojenin üzerine hava koymak sorun yaratır mı?
    2-Nitrojen olan bir lastikçi bulana kadar basınç değerlerini kaydedip uyarının kapanmasını sağladım. Lastikçi de 3 lastikte 1-2 bar arası bir lastikte 4 bar basınç kaybı çıktı. Üzerine nitrojen basılıp eski değerine getirildi ama basınç değişmesine ragmen arabayı çalıştırınca basınç uyarısı almadım,bunun nedeni ne olabilir?
    3-Nitrojenin bansınç kaybı yaratmadıgını duymuştum,bunun nedeni lastikle ilgili bir problem olabilirmi? yoksa nitrojende olsa basınç kaybı olabilir mi?
     
  2. uur9334

    uur9334 SCW Üyesi

    148
    92
    28
    Nitrojen bastırdıktan sonra veya basıncları ayarladıktan sonra bi kere o hatayı verir kalibre gibi bi olay kaydettiriyosun bi daha vermez sıkıntı yok yani


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  3. KAPTAN

    KAPTAN FORUMDAN UZAKLAŞTIRILDI

    9.428
    1.443
    113
    arkadaşlar lastiklere nitrojen basmayın izleyen varmı bilmiyorum.yapılan testlerde nitrojen basılı lastiklerle normal hava basılı araçların yoltutuşu çok fark ediyor.nitrojen lastiği ısıtmadığı için lastiğin yol tutuşu bozuluyor.firenlemede bile nitrojen kötü.bu testi topgear da yapmışlardı
     
    Bunu beğendi. OkNisT bunu beğendi.
  4. leon17

    leon17 SCW Üyesi

    8
    8
    3
    Yanlış anladınız ben hatayı verdiginde kalibre ettim ve uyarıyı kapandı daha sonra lastikçiye gidip lastiklere nitrojen bastırdım basınç degerleri değişmesine ragmen bu sefer uyarı vermedi. Bu bana saçma geldi.
     
  5. uur9334

    uur9334 SCW Üyesi

    148
    92
    28
    Bendekilerin 4 üde 32 nitrojen 2 ayda bi falan alıyorum o uyarıyı bakıyorum normal yine kaydediyorm kronik bişi galiba cevabını bende merak ediyorum


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  6. memet_one

    memet_one
    Administrator
    V.İ.P Admin

    7.772
    5.610
    113
    Ben ilk aldığımda nitrojen le dolduralım dedi usta tamam dedim bir iki hafta kullandım ama yolda sıkıntılar yaşadım hep lastik kötü kayıyor dedim
    Başka bir lastikçiye gittim adam nitrojeni boşalttı yerine normal hava bastı senin sıkıntın bundan dedi ve düzeldi bende bir daha hiç kullanmadım
    basınç uyarısı ps yüksek olunca değilde düşünce ikaz ışığı yanıyor
    Kaybettikten sonra hava basıncı inmeye başlamasa bile belirli bir sürat yapınca yine yanmaya başlar
    Yazlık ve kışlık lastik kullanan olarak kışlık lastikleri takıp ayarları kaydediyorum birkaç gün içinde lastik basınç uyarısı alıyorum kontrol edince hepsi normal görünüyor yeniden kaydediyorum ve birdaha almıyorum bu uyarıyı

    kurye ile elden teslime verildi
     
  7. Ahmet.YILDIRIM

    Ahmet.YILDIRIM
    V.İ.P ÜYELİK
    SCW Üyesi

    133
    135
    43
    Arkadaşım Lastik üretim firmasından kalite kontrol mühendisi kendisine sorarak bilgilendiriyorum;

    1- Jant 'ın lastik ile değen kısımlarındaki oksitlenmeyi önler ,oksitlenme kaynaklı hava eksiltme problemini azaltır
    2- Lastik basıncını stabil kalmasını sağlar
    3- Lastik patlama riskini Azaltır
    4- Lastik içindeki malzeme ile tam tepkime göstererek iç malzemede aşınma ,nem gibi problemlerin olmasını önler lastik ömrünü uzatır
    5- Daha iyi yol tutuş ve daha iyi frenleme sağlar
    6- Uzun yolda lastiklerinde nitrojen var iken hava üstüne basılır mı (zorunlu ise evet yanlız ilk benzinlik yada lastikçiden o hava tamamen boşaltılarak isteğe göre hava veya nitrojen ile yeniden doldurulmalı)

    Konuya ilave nitrojen Formula1 ,Uçak ve Ağır sanayide kullanılan araçların lastiklerinde tercih edilirmiş

    Yaklaşık 2 yıldır hem yaz hemde kış lastiklerimde nitrojen kullanıyorum arkadaşım bilgilendirmesi ile Yazlık lastiklerim BridgestoneTuranza T001 , kışlık lastiklerim ise Bridgestone Blizzak Lm 32 açıkcası ve toplamda 100.000 km yol yaptım herhangi bir problem yaşamadım
     
    memet_one ve BurakBlgn bunu beğendi.
  8. kirlisakal

    kirlisakal Teknik Koordinatör

    5.965
    5.238
    113
    performans lastiklere basık araclara nıtrojen yakışır :D düz normal lastiklere ntrojen basmak yoldan seni atar nerden geldiğini anlayamazsınız tehlikeli bır durum :)
     
  9. eskisehirli

    eskisehirli SCW Üyesi

    115
    59
    28
    Sorularınız hakkındaki düşüncelerim şöyledir.
    1) Nitrojen + Hava şeklinde bir lastik kullanımının bir zarar olmayacaktır. zaten havada azot bulunuyor.
    2) Bizim araçlardaki basınç uyarı sistemleri çevresel hıza göre çalışır. Yani tekerlekler arasındaki hız farkını ölçer fark var ise alarm verir. Bu hem zaman alır hemde aralarında fark olmaz ise her şeyi yolunda zanneder.
    3) Basınç kaybı olmaz.

    Genel olarak nitrojen kullanımı le ilgili Ahmet beyin söylediklerine katılmamak mümkün değil. zaten uzmanı söylemiş. Ancak ben şahsen tercih etmiyorum. Boşuna para vermekten başka bir şey değil. Bizim lastikler ısınıp soğuması esnasındaki ısı farkı azdır. Yoğuşma pek olmaz. Ancak Uçak ve ağır sanayi için durum farklı. Mühendis gözü ile gereksiz lüks. hangimiz jantın oksitlenmesinden dolayı jantı değiştirdik, kimin aracında lastik ısınarak deforme oldu, nitrojen basmadığımız için lastik patladı, fren mesafasindeki azalma kaç cm, araçların çok azında nitrojen basılı bunlar frende sorun yaşamıyor da kalanların hepsinde sorun mu çıktı gibi uzar gider bu konu. Bunlar uzak ihtimaller. Özet ile tercih eden nitrojen kullanır etmeyen hava.
    Saygılarımla.
     
  10. #ismail

    #ismail SCW Üyesi

    4.549
    1.704
    113
    1M leonda 4 sene, 1P1 leonda 2 sene nitrojen basılı kullandım. Kesinlikle tavsiye ederim. Zaten gerekli açıklamalar yukarıda yapılmış.
     

Sayfayı Paylaş