Hi-Fi Ses Sistemi Hakkinda Yardim | SCW - Seat Club World - Seat, Seat Forum Türkiye
  • Merhaba Ziyaretçi hoşgeldin !
    Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan kayıt olunuz
    Hello Welcome to Guest!
    Register here to benefit more from the forum

Hi-Fi Ses Sistemi Hakkinda Yardim

eScape

Kayıtlı Üye
Katılım
15 Eyl 2011
Mesajlar
365
Beğeniler
106
Yaş
28
#1
Oncelikle konuyu nereye acicagimi bilemedim. Hatali yerde ise simdiden ozur dilerim :)

Arkadaslar eve hi-fi ses sistemi almaya karar verdim. Fakat bu konuda pek de bilgi sahibi degilim. Bu yuzden dolayi yardimlariniza ihtiyacim var. Giris seviyesi bir sistem kurucam. Daha yeni baslayacagim icin cok fazla butce ayirmak istemiyorum. Sonucta buda arac ses sistemi gibi, sonu yok :) Su anlik maksimum 1500 TL butce ayirdim bu is icin. Nelere dikkat etmeliyim? Nelerden kacinmaliyim? Yardimci olursaniz iyi olur.

Benim buldugum bir sistem mevcut su anda.
AVR olarak: Harman Kardon AVR156
Speaker olarak: Harman Kardon HKTS9 (5.1 Set)
Fiyati 1400 TL.

Giris seviyesi icin sizce iyimidir? Pisman eder mi? AVR'yi daha sonra farkli bir sistemde kullanabilirmiyim?

Bu arada Player ihtiyacim yok. Player yerine media center ya da PS3 dusunuyorum. Bilgisayardan da baglanabilirim.

Ya da bunun yerine Sony BDV-E980W sinema seti alsam daha mi iyi olur? (Cok farkli kulvarlar oldugunun farkindayim :))

Onerilerinizi ve yardimlarinizi bekliyorum. Simdiden tesekkur ederim abilerim, ablalarim ve kardeslerim :)
 

YEKTA

Kayıtlı Üye
Katılım
30 Kas 2010
Mesajlar
6,728
Beğeniler
2,393
Yaş
43
#2
konuyu doğru yere taşıdım fakat konu hakkında yeterli bilgiye sahip değilim bilgi sahibi arkadaşlarımız yardımcı olurlar sana murat
 

eScape

Kayıtlı Üye
Katılım
15 Eyl 2011
Mesajlar
365
Beğeniler
106
Yaş
28
#3
Tesekkurler Yekta abi. Ev icin ses sistemi oldugundan bu bolume acmayi dusunmemistim ben ama sen uygun gorduysen:eek:key:
 

Punisherkp

Kayıtlı Üye
Katılım
28 Ağu 2009
Mesajlar
1,315
Beğeniler
99
Yaş
34
#4
donanim haber e gitmeni oneririm bende bu islerle ugrasiyorum zevk olarak orada cok zengin bir paylasim var bu konuda gerekli cevaplari oradan alirsin
 

- 48 -

Kayıtlı Üye
Katılım
18 Tem 2010
Mesajlar
1,969
Beğeniler
633
Yaş
48
#5
5+1 ile hi-fi arasında ark vardır..
5+1 yani surround sistem hızlı hareket eden.. bir ses sistemidir ve inemea iyi uyarlanmıştır..
eğer hi-fi düşünyorsan sadece stereo bakmalısın..

ancak ikisini bir arada kullanacağım diyorsan o başka ozaman ön kulelerin mid baslarının ve tizlerinin iyi olmasına dikkat edeceksin. yani müzik dinlemek istediğinde 2+1 dediğimiz durumu gerçekleştirmen için ama sende ben çok por değilim dedin..
dediğin gibi bu işin sonu yok yani hi-end kadar gidiyor ki..burda rakamlar 50 bin dolarları bulabiliyor..
hi-end sistemlerde lambalı amfiler kullınıyor ki bunların fiyatları da uçuk..
en iyi amfilerin arasında machintosh var.. ve değişiyor bu bir örnek..
kablolar bile önem taşıyor yani kumlu kablo en iyisidir..
kum'un yalıtım özelliği olduğundan sesi taşırken dışardan etkilenmesine izin vermez..
sesi en çok etkileyen konulardan biri de elektrik kablolarıdır ki asl ses kablolarına temas etmemelidirler..
bunlar bazı örnekler.. daha çok detayı uzman.tv de hi-end konusunda bulabilrisin..
detaylı yazmamın sebebi konunun genele hitap etmesini sağlamak böylece bir kişi arama yaptığında güzel bilgi bulsun diye..

harman kardon dünyanın sayılı iyi markalarından dır.
seçimini yaptığın speaker sistemi tamamıyle sinem için tasarlanmıştır..müzik dinleyemez misin dinlersin ama hi-fi olarak düşünme surround olarak düşün..
amfi de 5+1 amfisidir.. anacak amfileri biraz daha farklı yapabiliyorlar streoya imkan verebiliyor..
ben iki sene önce kendim için düşünüyordum
pioneer amfiliydi
kule gibi yüksek mid baslı midli tweeter lı ön kuleler subbasslı be arka surroundları vardı hepsi 1100 tl civarındaydı..
daha sonra gene yazarım okulageç kalacam traş olmam lazım :D
 

- 48 -

Kayıtlı Üye
Katılım
18 Tem 2010
Mesajlar
1,969
Beğeniler
633
Yaş
48
#6
traş oldum görsel olarak aklında olsun hi-end de ön speakerlar





gibi örnekler mevcuttur....bu çok üst düzey olabilir ama eğer mzüik de dinleyeceksen önleri yani karşıdan gelen ses kullelirini bu şekilde düşünmen iyi olur
 

KAPTAN

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
26 Ağu 2009
Mesajlar
9,424
Beğeniler
1,432
Yaş
43
#7
warol abi adama öyle resimler koydunki 1500 tl ye bunların yanından geçemez :D

murat sony nin bluray 3d oynetıcılarından komple sestir müzikte hi-fi olur yani stereo bütçenin yettiği modelinden al iyi olur filmler blueray çıkmaya başladı
 

- 48 -

Kayıtlı Üye
Katılım
18 Tem 2010
Mesajlar
1,969
Beğeniler
633
Yaş
48
#8
warol abi adama öyle resimler koydunki 1500 tl ye bunların yanından geçemez :D

murat sony nin bluray 3d oynetıcılarından komple sestir müzikte hi-fi olur yani stereo bütçenin yettiği modelinden al iyi olur filmler blueray çıkmaya başladı
:D :D
yok kaptan örnek olsun diye ben buna benzer gene iyi bir marka için girşimde bulunmuştum...ama onda başka şeylere yöneldim ses sistemin almadım
bu tarz hoparlörlerdi ve amfi dahil 1100-1200 tl civarındaydı..
tabi ki elbette yukarıda resimlerini koyduklarım kadar kaliteli değillerdi..
ama önden streo alabilmek için bu tarz kuleler olsun hi-end olmasın hi-fi olsun streo olsun o yüzden..
:) :)
 

eScape

Kayıtlı Üye
Katılım
15 Eyl 2011
Mesajlar
365
Beğeniler
106
Yaş
28
#9
Varol abo aydinlatici bilgilerin icin cok tesekkur ederim oncelikle :)
Benim onceliklerim sinema ve oyun. Muzik ikinci planda kaliyo abi. Dedigin gibi muzik icin oldugunda zaten sistem tamamen degisiyo ogrendigim kadariyla. Stereo bi sistemde zaten woofer pekte kabul edilir bisey degilmis :) Ama dedigim gibi su anda onceligim sinema ve oyun. Bunun icin bi sistem onerirsen sevinirim. Ya da bu soyledigim sistemin benim isteklerimi karsilayabilir seviyede olup olmadigini degerlendirirsen iyi olur.
Ikindi bi ricam ise; daha sonralari muzik icin bi sisteme donus yapmak istedigimde bu amfiyi kullanabilirmiyim? Yeterli seviyede olur mu? Sadece speakerlari degistirip isi cozebilirmiyim? Bunun icinde bi oneride bulunabilirsen sevinirim :) Ya da bana su sekilde bi oneride bulunabilirmisin acaba; simdilik sen su avr yi al, ilk etapta sinema ve oyun icin senin isini yeterince gorur, daha sonra muzik icin bi sistem olusturmaya basladiginda degistirmek zorunda da kalmazsin, sadece speakerlari degistirip yoluna bakarsin diyebilecegin? Simdiden tesekkurlerimi sunarim Varol abi:)
 
Üst Alt