Üyelerimizin Albüm Fotoğrafları

  1. Ataşehir

5000km motor yağı değişimi gerekli mi?

Konu, 'Leon 1P1 (2009+Makyajlı)' kısmında kratostol tarafından paylaşıldı.

  1. kratostol

    kratostol SCW Üyesi

    159
    5
    18
    arkadaşlar birkaç yerde denk geldim özellikle sıfır araçlarda hele de tsi larda periyodik bakımı beklemeden ilk 5000km de yağ değişimi olmalı diyorlar. fakat normal prosedürde ve servislere göre gereksiz bir olay. yarın da servise gidecem hazır gitmişken yağı değiştirteyim mi? daha aracın yağına da hiç bakmadım eksiltti mi duruo mu bilmiorum, içime dert oldu vallaha. komşulardan çekinmesem elime feneri alıp şimdi inecem bakacam o derece:D hazır gitmişken değiştirtsem mi? aracım yeni yeni 5000kmlerde. avantajı? varsa dezavantajı nedir? ne tavsiye edersiniz?
     
  2. fnasif

    fnasif SCW Üyesi

    5.483
    284
    83
    yağ seviyesini kontrol et haftada 1 ama gidip te 3000 de 5000de yağ falan değiştirme. bu yağ değişim ilk motorun kurumunu alıyormuş pisliğini alıyormuş falan bence gereksiz bir titizlik.

    her 500km de de değiştirsen iyi olur ona kalsa ama bence tamamen israftan başka bişey değil. 15000kmde 1 değiştirirsin olur biter. Bu petrolün oluşması için ne kadar zaman gerekiyor kaç devre geçiyor kaç evre geçiyor bence yağı erken değiştirenler doğayı katletmeye devam ediyorlar sözüm meclisten dışarı.
     
  3. Punisherkp

    Punisherkp SCW Üyesi

    1.315
    99
    48
    bence gereksiz ben eski aracim ibizada atmosferik te 5000 km de bir degistiriyordum 50 bin km den ihtibaren boyle gittim 15bin km lik bakimlara 10 binde bir giriyordum fakat atmosferik ti arac we cok devirli kullaniyordum kendi icim rahat etsin diye boyle bakiyordum araca 120 bin km de sattim araci cok iyidi kondisyonu fakat tsi ya gelince tork cok oldugundan araci devirli kullanmiyorum gerek kalmiyo o yuzden de yag eksilmesi soz konusu degil 7 bin km de su an aracim gecenlerde bakmistim yagina 100 gr kadar eskik wardi yani normaldi bence degistirmeyin kurum fln olmaz bu motorda eskidendi onlar tam yag incelior motor alisiyo yaga siz yeniliorsunuz bence gereksiz tsi da :)
     
  4. kfy

    kfy
    Administrator

    12.593
    5.263
    113
    ilk fabrika yağını değiştirmekte fayda var arkadaşlar..faruk ta bahsetmiş motorun ilk hali,üretim fabrikasının ortamı bunu gerektirir..diğer yağlamalarda tam sentetik yağ kullanımı temiz hava filitresiyle 15 bin km.rahatlıkla kullanılır(arada yağ seviye kont.şart)
     
  5. Z

    Z SCW Üyesi

    663
    2
    18
    Ustam çok doğru söylemiş
    sıfır araçlarınızın yağını ilk 1500 km sonra yenilemeniz lazım sonrasında periyodik bakımlarda değiştirirsiniz .
     
  6. kratostol

    kratostol SCW Üyesi

    159
    5
    18
    arkadaşlar yağımı ve filtremi değiştireceğim. büyük çoğunluk değişmesi gerektiğini söylüyor. servise de bir danışırım yarın ama heralde değiştireceğim ikisini de. umarım çok bir maliyeti yoktur.
     
  7. LeonRider

    LeonRider SCW Üyesi

    1.950
    745
    113
    değiştirmende fayda var kesinlikle.....:eek:key:
     
  8. mehmetelt

    mehmetelt SCW Üyesi

    3.617
    152
    63
    servis büyük ihtimalle gerek yok diyebilir ama bir yandan paraçarpmak için tabi yapalımda diyebilir. siz her durumda yağ değişimini talep edin. yeni yağ araca zarar vermez :D
     
  9. kratostol

    kratostol SCW Üyesi

    159
    5
    18
    aynen:eek:key:
     
  10. kurtbil

    kurtbil SCW Üyesi

    7.712
    650
    113
    +11111111111
     

Sayfayı Paylaş