Hoşgeldiniz

Tüm özelliklerimizi kullanmak için şimdi bize katılın. Kayıt olduktan ve giriş yaptıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara cevaplar gönderebilir, üyelerinize itibar verebilir, kendi özel mesajlaşma sisteminizi alabilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Aynı zamanda ücretsiz stickerimizden de faydalanabilirsiniz.

Jetta(Golf)Leon Karşılaştırması

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Jerky

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eyl 2009
Mesajlar
3,076
Yaş
39
Güle güle kullan, insanın arabasını sevmesi güzel bişey ama fazlası iyi değil sanki.
 

mayham85

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Ağu 2009
Mesajlar
3,915
Yaş
36
Yalnız şunu unutmamak lazım Leon Stylance (dikkat style demiyorum) kıyaslandığı vakit Golf Comfortline dan üstün Highline dan düşük bir donanım. Bunu bizzat bir VW Binek satış temsilcisi söyledi.

alp defalarca söyledim tekrar söylerim. stylence leon makyajsızlar üretildiği sürece com. ların alayından daha boş bir donanımdı. yani br golf tour kadar özellik sunan bir donanımdı. şimdiki donanıma gelirsek. benm leonun com. golf mk6dan tek artısı hız sabitleme. eksilerine hiç girmeye niyetim yok sabah olr. :D
 

Floydian

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Ağu 2009
Mesajlar
1,978
Yaş
33
8V Leon ile Jetta 1.6 FSI'yı kıyaslaman daha baştan motor adına 0-1 geride başlatıyo zaten Leon'u..güle güle kullanın arabayı ama ben hiç bi şekilde Jetta almazdım zevk renk olayı..1.2TSI ile karşılaştırmak durumu eşitleyebilirdi ancak..

Katılmıyorum. Neden? Doğuş otoda sataj yaptığım vakit elimden birçok Jetta geçti. Hergün Jetta kullandım diyebilirim. Manuel 1.6 FSI da araç uzun vites oranlarından dolayı gücünü 4.000rpm e kadar hiç hissetiremiyor diyebilirim. Motor olarak zaten 'arabanın gitmesi' için baya bir bağırtırmak gerekiyor. Leon 1.6 MPI kısa vites oranları sayesinde kendini daha fazla belli ediyor. Leon 1.6 MPI ın kullanım zevki olarak üstün olduğu bir gerçek.

Fiyat farkını karşılaştırıldığı vakit 0 ları arasında (Leon Style 1.6, VW Jetta 1.6 FSI Comfortline) arada 10K ya yakın fark olduğunuda unutmamak lazım.

Ömerciğim sana gelince sizin Jetta ile yaptığınız tercih doğru. Jetta iyi bir aile arabası, ama Leonda iyi bir şahıs arabası;)
 

mayham85

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Ağu 2009
Mesajlar
3,915
Yaş
36
alp eski bir fsi sürücüsü var burada istersen fazla aranma :D o motordaki şanzıman şimdiki leonmla bire bir aynı. mekanikte ciddi fark yok. ancak FSİ tamamen ekonomi makinesi. şöyle söyleyim. hangi 8v le 986 km gidebilirsin tek depo ile :) FSİ motor her alanda çok daha üstün bir makinedir. o motorda önemli olan hızlanma hissi değil gerçek hızlanma ile ekonomininin bir arada olması. bu şu demek. sen 11,7 sn de 0-100 e çıkarken ben golf le 10,8 de çıkıyordum ve daha az yakıyrodum.
 

Floydian

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Ağu 2009
Mesajlar
1,978
Yaş
33
alp defalarca söyledim tekrar söylerim. stylence leon makyajsızlar üretildiği sürece com. ların alayından daha boş bir donanımdı. yani br golf tour kadar özellik sunan bir donanımdı. şimdiki donanıma gelirsek. benm leonun com. golf mk6dan tek artısı hız sabitleme. eksilerine hiç girmeye niyetim yok sabah olr. :D

Emre ilk olarak zaten Style değil Stylance dedim, dikkatini çekerim:)

Leon Stylance da olup Golf Confortline mk6 da olmayan donanım listesi:

Elektirikli katlanabilir yan aynalar...

Far Sensörü...

Coming home özelliği...

Cruise Control...

Kendiliğinden kararan iç dikiz aynası...

Park sensörü...

Yağmur sensörü...

Lastik basınç göstergesi...



Sanırım yeterince açık olmuştur Emre...

---------- Post added at 22:26 ---------- Previous post was at 22:24 ----------

alp eski bir fsi sürücüsü var burada istersen fazla aranma :D o motordaki şanzıman şimdiki leonmla bire bir aynı. mekanikte ciddi fark yok. ancak FSİ tamamen ekonomi makinesi. şöyle söyleyim. hangi 8v le 986 km gidebilirsin tek depo ile :) FSİ motor her alanda çok daha üstün bir makinedir. o motorda önemli olan hızlanma hissi değil gerçek hızlanma ile ekonomininin bir arada olması. bu şu demek. sen 11,7 sn de 0-100 e çıkarken ben golf le 10,8 de çıkıyordum ve daha az yakıyrodum.

Emre senin için kullanım zevki önemli değil ise neden Leon aldın ;) :)
 

mayham85

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Ağu 2009
Mesajlar
3,915
Yaş
36
Emre ilk olarak zaten Style değil Stylance dedim, dikkatini çekerim:)

Leon Stylance da olup Golf Confortline mk6 da olmayan donanım listesi:

Elektirikli katlanabilir yan aynalar...

Far Sensörü...

Coming home özelliği...

Cruise Control...

Kendiliğinden kararan iç dikiz aynası...

Park sensörü...

Yağmur sensörü...

Lastik basınç göstergesi...



Sanırım yeterince açık olmuştur Emre...

olamadın çünkü mk6 ile değil makyajsızı mk5 ile kıyasla. mk5 comfortline yanına koy bakalm ne çıkıyor :)

bak ben golf alırken 1,6 leon 41000 lira idi. fsi golf goal 39000. herşeyden öte öncelikle motor+şanzıman farkını abuk sabuk sensörlere say. daha konforlu süspansiyonu kat daha iyi ses yalıtımını kat daha iyi malzeme kaltiesini çok çok daha iyi detayları kat arada muazzam fark çıkıyor. malesef leon stylence bile olsa senin düşündüğün kadar donanımlı bir araç değil.

bu arada isimlere takılma. comfort olmş highline olmş bu sadece satış stratejisi. alabilecein en dolu leon diğerinin orta seviyesine geliyor e farkta buradan çıkıyor.
 

YCO

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Ağu 2009
Mesajlar
22,339
Yaş
34
Yunus dolu bi Leon'da neler var biliyo musun kardeşim biliyosun..
sen burda donanım ya da fiyat performansı karşılaştırmıyosun ki direkt Leon vs. Golf'e döndü olay.. :)
 

mayham85

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Ağu 2009
Mesajlar
3,915
Yaş
36
konunun açılma sebebide o zaten :)


alp leonu severek aldm. ama aldığım andan beri görüşümü değiştiremedi. eski golfümün yerini alabilecek bir araç değil sadece onun ucuz bir muadili.

zaten esas patronun istediğide bu. :)
 

Floydian

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Ağu 2009
Mesajlar
1,978
Yaş
33
olamadın çünkü mk6 ile değil makyajsızı mk5 ile kıyasla. mk5 comfortline yanına koy bakalm ne çıkıyor :)

bak ben golf alırken 1,6 leon 41000 lira idi. fsi golf goal 39000. herşeyden öte öncelikle motor+şanzıman farkını abuk sabuk sensörlere say. daha konforlu süspansiyonu kat daha iyi ses yalıtımını kat daha iyi malzeme kaltiesini çok çok daha iyi detayları kat arada muazzam fark çıkıyor. malesef leon stylence bile olsa senin düşündüğün kadar donanımlı bir araç değil.

bu arada isimlere takılma. comfort olmş highline olmş bu sadece satış stratejisi. alabilecein en dolu leon diğerinin orta seviyesine geliyor e farkta buradan çıkıyor.

Konuya bu mesajında objektif değil subjektif yaklaşmışsın Emre. Sensörleri 'Abuk sabuk' bulman senin düşüncen. Farklı kullanıcılar farklı görüşlere sahip olacaktır. Ayrıca haticeye değil neticeye bak Emre. Leon Stylance Golf Comforlinedan daha donanımlı :) Burda mesele benim düşüncem değil ortaya çıkan donanım farkı :) Şanzuman farkı demişsin. Leon 1.6 daki şanzuman kullanımı daha zevkli kılıyor. Daha konforlu süspansiyon demişsin. Leonda süspansiyon zaten konfor değil sportif bir setup da kurulmuş. Tamamen tercih meselesi. Yalnız bir 'Muazzam fark' çıkmadığı gerçek. :)
 

mayham85

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Ağu 2009
Mesajlar
3,915
Yaş
36
Konuya bu mesajında objektif değil subjektif yaklaşmışsın Emre. Sensörleri 'Abuk sabuk' bulman senin düşüncen. Farklı kullanıcılar farklı görüşlere sahip olacaktır. Ayrıca haticeye değil neticeye bak Emre. Leon Stylance Golf Comforlinedan daha donanımlı :) Burda mesele benim düşüncem değil ortaya çıkan donanım farkı :) Şanzuman farkı demişsin. Leon 1.6 daki şanzuman kullanımı daha zevkli kılıyor. Daha konforlu süspansiyon demişsin. Leonda süspansiyon zaten konfor değil sportif bir setup da kurulmuş. Tamamen tercih meselesi. Yalnız bir 'Muazzam fark' çıkmadığı gerçek. :)

ayberktan baya kapmışın :D

hangi comfort :) neyin comfortu senin comfortun senin stylence in ile aynı zamanda üretiliormuydu bir kaç aylık kesişim dönemi haricinde.hayır. o zaman bakış açın doğru değil.

ayrıca unutma. golfü golf yapan kağıt üzerindeki donanımlar değil detaylarında gizlidir. sonra benim gibi gidip bi ton para sayıp kapı fitilinden tut ayak dayamasına parça ararsın ortalıkta. hepsini geçtim kilitli ve soğutmalı torpido yok hiç bir leonda mesela :) leonda görüntüde donanımlımı donanımlı ama gerçekte öylemi. hayır değil.

ayrıca sensörler abuk sabuk tabi nan passatta varda ne işe yarıo bi kere işime yaramadılar boşuna para verdik sensörlere:D

sonuca gelrisek. leon ne golf v nede 6 daki süspansiyon konforuna yetişebiliyor. lastik gürültüsünü katmadım bile. sensörlerle gözboyamak başkadır bana sensörün sunacağı milyonda birlik konforun yerine daha sessiz daha konforlu araba sunması başkadır.
ayrıca her gün teybin sesini açınca arkadan gelen zırıltı seranatı ile takılıyorum falan filan :) devam edemmi :D
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Alt