Üyelerimizin Albüm Fotoğrafları

  1. Ataşehir

Toledo Rölanti Sorunu

Konu, 'Teknik Destek' kısmında Ali tarafından paylaşıldı.

  1. Ali

    Ali SCW Üyesi

    1.661
    366
    83
    Arabam 1 haftadır rölantide titremeli çalışıyordu. Biz suçu hemen LPG ye attık, gittik ayarlatmaya.. Ayar tutmayınca benzinde biraz süreyim dedim.. Aynı problemi benzinde de yaptı malesef.. 1-2 yere götürdüm.. İkiside boğaz kelebeğindendir kesin dediler..Boğaz kelebeği sökülüp temizlendi.. Usta 200-300 km benzile kullan sesnsörler kendine gelsin diyor ya anlamadım..

    Son durum şöyle.. Araba benzinle çalıştırılıp hep benzinle giderken dur kalklarda sorun yok.. Ama benzinle çalışıp gaz-benzin geçişi yapıp benzine geri döndüğümde eskisinden beter sallanıyor ibre ve motor..kontak kapatıp açtığımda sorun kalmıyor..işim geç bittiğinden LPG ustasına gidip tekrar ayar yaptıramadım ama onu önemsemiyorum..mühim olan benzinde sorun yapmaması..usta illa 200-300km bin benzinde diyor.

    ne biçim iş anlamadım..hem paramızı alıyorlar hem arabayı eski hali ile geri veriyorlar..araba kendi kendine düzelir mi..benzer problemler yaşayan muhakkak olmuştur...nedir bu8nun çaresi..işin kötüsü yarın çalıştığım ilçeye geri dönecem usta yok bişey yok ne yapcam bilmiyorum..

    bu arada en uygun zamanda LPG kitini tamamen söktürüp yeni bi kit taktıracam..bıktım..usta yok parça yok..olmadı arabayı onura satarım:)
     
  2. Ali

    Ali SCW Üyesi

    1.661
    366
    83
    güncel..ayrıca

    Arkadaşlar internetteki araştırmalarıma göre bu vw motoru 16 16v taşıyan araçlarda kronik sorun olarak gözüküyor..

    Lamda sensörü değişmesi lazım diyenler var, hararet müşürü değiştirilmesi gerekir diyenler var, hava akışmetresi değişmesi gerekir diyenler var, boğaz kelebeğinin kendisi değişmesi gerekiyor diyenler var..bunların hepsi bilgisayarda görünürmü hataları..ayrıca pahalı parçalar mı..
     
  3. kfy

    kfy
    Administrator

    12.593
    5.264
    113
    Ali hocam..kelebeğin üzerinde sanırım siyah olan içinde kelebeğin elektronik parçaları bulunan tam açıklayamadım fakat anlamışındır kenarları slıkon ve vida ile kapalı..bi şekilde sök orayı içini iyice temizle ve pas sökücü vb.ile temizle ve sil..tekrar slikonla ve dene bakalım sonuç alabilecekmisin.bende aynı sorun vardı sonuç tam isabet:)
     
    Bunu beğendi. Ali bunu beğendi.
  4. Ali

    Ali SCW Üyesi

    1.661
    366
    83
    abi sanırım dediğin hava akış metresi..nette okudum..o silikonlar zamanla erirse orantılı hava pompalanmıyormuş ve rölanti kaçıyormuş..hiç dikkat etmedim o parçaya ama bi göz atacam..göze alabilirsem dediğini deneyeceğim..lakin dediğim gibi çalıştığım ilçede usta yok..elimde kalırsa birde çekici masrafına gireriz :).. çok sağol..
     
  5. ultraslanonur

    ultraslanonur SCW Üyesi

    1.106
    119
    63
    abı benden kacmaz gordum:D sen sorunu gıder ben beklıyorm almak ıcın:D
     
  6. d_darko

    d_darko SCW Üyesi

    597
    83
    28
    Ali kardeş, Cezmi Abi'nin dediği hava akışmetre değil, boğaz kelebeğinin elektronik aksamını içinde barındıran siyah plastik kısım. Orayı dikkatlice açıp temizle, bir de öyle dene. Bu arada senin araçtakine benzer bir problem benim aracımda da var, ama benim aracım 8v AKL motor. Çözüm bulabildin mi dersen, yok valla, hala bulamadım ben. Birşeyleri atlıyorum herhalde. Fırsat bulursam bir yere götüreceğim, çözeriz bir şekilde dediler. Bir sonuca ulaşırsam sana da bilgi veririm.
     
  7. kurtbil

    kurtbil SCW Üyesi

    7.712
    650
    113
    bcb lerde maf sensorü yok map sensörü var.Ayrıca benzinde bir süre kullan demesinin nedeni bir süre arabanın kendinin lambdanın ölçtüğü değerlere adapte olması amaçlıdır.Kronik sorunları flan da yok bu motorun yazanların çoğunluğu arabayı lpg ile kullanıp sorun çıkması durumunda kronik sorun diyip ortaya yalan dolan bilgi atmış oluyorlar.Eğer sadece benzinde kullandığın zaman sorun yoksa zaten olay başlı başına lpg kiti ile ilgilidir.
     
  8. d_darko

    d_darko SCW Üyesi

    597
    83
    28
    Can, bana da birkaç tavsiyede bulunabilir misin? Sence benim aracımdaki problem nedir? Boğaz kelebeği değişti(sıfır orjinal), beyin değişti(çıkma ecu aracıma göre programlandı), maf sensörü değişti(yan sanayi) ama herhangi bir sonuca varamadım. Araçda güç ve çekiş kaybı var, fazla yakıt tüketiyor. Boğaz kelebeği adaptasyonu yapmıyor, hata veriyor. Adaptasyon olmayınca da hep aynı, hep aynı... Lamda sensörü arızasını da devamlı veriyor ama arıza ışığı yanmıyor(önce sahibi ne yaptıysa...). Geçen yıl bir kere adatasyon tuttu, onda da usta çocuk başka bir boğaz kelebeğini aracın üzerindekini sökmeden sadece soketine takarak adaptasyon yapmıştı, deli gibi gidiyordu araç... Ertesi gün yine aynı oldu... Tesisattan, bi temassızlıktan falan şüpheleniyorum ben aslında.
     
  9. kurtbil

    kurtbil SCW Üyesi

    7.712
    650
    113
    lambda sensorünü sıfır ile değistin mi ? adaptasyon olmuyordan kastın nedır .Diagnostikten bağlanıldığı zaman adaptasyon yapmayı onaylamıyor mu hiç bir şekilde ?
     
  10. uquR

    uquR SCW Üyesi

    1.261
    225
    63
    Benimde lamda sensörü bozuktu değiştim sorun çözüldü fazla yakması ama direksiyonu sag sola oynatınca rolanti inip cıkıyor
    Takılan ecu da sorun olabilirmi bi ara Ford escort a Chip tuning yapan adamLar işlemleri bitirdikginde marşa basıp yola cıktıklarında farkı hıssedıyorlardı ama eve dönüpte tekrar bindiklerinde beyin resetliyordu kendi kendini Sizinki acaba Beyin kendi kendini Resetliyor olabilirmi ? değişik bi yaklasım ama Belkide olabilir çünkü başka araçtan alıp kodlamıslar senin araça ?
     

Sayfayı Paylaş