• Merhaba Ziyaretçi hoşgeldin !
    Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan kayıt olunuz
    Hello Welcome to Guest!
    Register here to benefit more from the forum

Son susturucu iptali hk.

Agave

Kayıtlı Üye
Katılım
25 Ocak 2013
Mesajlar
399
Beğeniler
180
#1
Herkese merhabalar. Forumda ve internette araştırdım fakat tatmin edici bilgiler elde edemedim. Orta susturucu iptalinde alt devirlerde performans düşüşü yaşandıgını söyleyenler var. Videodaki ses gibi bir ses bana yeterli gelecektir fakat videoda sadece rölanti devrindeki ses var neredeyse. Araç yürürken nasıl bir ses çıkıyor merak ediyorum. Video linki >>>>>> Son susturucu iptali ve sonuç :) - YouTube
Son susturucuyu iptal edip küçük bir susturucuyla ses çok güzel oldu diyen de var. Sadece son susturucu iptali performans ve yakıt olaylarını nasıl etkiler ?
Forumda sadece son susturucu iptali yapan arkadaşlar varsa tecrübelerini ve varsa videolarını paylaşabilirler mi acaba ? Herkese şimdiden teşekkür ederim.
 

leonhc

Kayıtlı Üye
Katılım
29 Nis 2013
Mesajlar
66
Beğeniler
23
Yaş
28
#2
bende yaptırmayı düşünüyorum fakat senin de dediğin gibi performans kaybı olur yazıyor forumlarda yaptıran arkadaşlardan tecrübelerini aktarırsa iyi olur bide iptal ettirdikten sonra tekrar eski haline getirebilirmiyz... Teşekkürler.
 

Agave

Kayıtlı Üye
Katılım
25 Ocak 2013
Mesajlar
399
Beğeniler
180
#3
genel anlamda son susturucu üst devirlerde aracı rahatlatır diyorlar. Alt devirlerde sıkıntı yapmaz diyenler de var ama kesin bir bilgi arıyorum.
 

axibo

Kayıtlı Üye
Katılım
18 Eki 2011
Mesajlar
105
Beğeniler
44
Yaş
28
#4
ben son susturucu ıptalı yaptm . kelepcelı dersenız egzoscular yapar hem eskı halıne donmesı zahmetlı olmaz kaynak falan bır kez olur . onda sonra ne zaman ıstersen o zaman tak sok ..aracın yakıtını ve performansını hıc etkılemıyor. sadece ses guzel oldugu ıcın yuksek devırde kullanıyosun o yuzden yakıt artıyor bıraz:) ben ıkı gun bınebıldım ses o tok seslerden bıraz daha basıt cıkıyo ve kafa utuluyo..bana scırocco gıbı olur sesı dedıler bayaaa yakın bı ses de oldu ama ben bıraz daha az olmasından yanayım o yuzden soktum ...ama takımmı dersenız malıyetı 50 lıra olur bence deneyın bı olmazsa eskı halıne donmesı 10 lıra:) ama kelepcelı yaptırın yoksa her sfer 50 lıranz gıder ..ses olarak scırocco seslerıne cok yakın bı ses oluyo ...

- - - Mesaj Birleştirildi - - -

ayrıca paylastıgınz kırmızı leonunun sesı kayıt oldugu ıcın farklı bır ton olmus . gercekte bu kadar kotu degıl ..manuellerde ses bıraz daha cok oluyor ama otomatık aracm olsa bır dakka durmam onlarda basmadıkca cok tok bı ses cıkıyo
 

matu

Kayıtlı Üye
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
311
Beğeniler
24
#5
eğer araban stock ise ve sırf ses için diyorsan çok gereksiz birşey yaptırman. onun yerine kumandalı egzoz taktır.
 

Agave

Kayıtlı Üye
Katılım
25 Ocak 2013
Mesajlar
399
Beğeniler
180
#6
Aracim egzozda stock durumda. Vanali egzozun dezavantajlari var mi yok mu o da kesin degil kimisi performans dususu yasatiyor diyor hem kapalida hem aciktayken. Ayrica vanali 400liradan asagi yok ama son susturucu iptali 4te 1 fiyatina. Acip kapatma olayim olsun diye fazladan 300-350 lira vermek ne kadar mantikli supheliyim.
Stock ise ve sadece ses icin neden gereksiz bir islem aciklar misiniz? Kusura bakmayin egzoz konusunda cahilim.

- - - Mesaj Birleştirildi - - -

ben son susturucu ıptalı yaptm . kelepcelı dersenız egzoscular yapar hem eskı halıne donmesı zahmetlı olmaz kaynak falan bır kez olur . onda sonra ne zaman ıstersen o zaman tak sok ..aracın yakıtını ve performansını hıc etkılemıyor. sadece ses guzel oldugu ıcın yuksek devırde kullanıyosun o yuzden yakıt artıyor bıraz:) ben ıkı gun bınebıldım ses o tok seslerden bıraz daha basıt cıkıyo ve kafa utuluyo..bana scırocco gıbı olur sesı dedıler bayaaa yakın bı ses de oldu ama ben bıraz daha az olmasından yanayım o yuzden soktum ...ama takımmı dersenız malıyetı 50 lıra olur bence deneyın bı olmazsa eskı halıne donmesı 10 lıra:) ama kelepcelı yaptırın yoksa her sfer 50 lıranz gıder ..ses olarak scırocco seslerıne cok yakın bı ses oluyo ...

- - - Mesaj Birleştirildi - - -

ayrıca paylastıgınz kırmızı leonunun sesı kayıt oldugu ıcın farklı bır ton olmus . gercekte bu kadar kotu degıl ..manuellerde ses bıraz daha cok oluyor ama otomatık aracm olsa bır dakka durmam onlarda basmadıkca cok tok bı ses cıkıyo
Dediginiz kelepceyi uygulamayi yaptirirsam kelepceyi de soyleyecegim ustaya. Cok tesekkur ederim
 

braga26

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Kas 2012
Mesajlar
256
Beğeniler
80
Yaş
28
#7
benım aracımda var gayet memnunum guzel bı kükreme var ancak videodakı kadar degıl
 

BoMBeR

Kayıtlı Üye
Katılım
30 Ocak 2012
Mesajlar
207
Beğeniler
109
#9
Ben kendi deneyimlerimi yazayım, yardımı olursa ne mutlu.

Aracınızda 2 adet susturucu vardır, orta ve son. Bunlardan herhangi birini söktürürseniz egzost çıkış sesi artar. En çok yapılan ve mantıklı olan uygulamayı göz önüne alalım. Orta susturucu sökülür ve son susturucu performans tip ile değiştirilir. Bu sayede daha yoğun hava akışı alan son susturucu tatlı bir ses çıkartır. Çok abarth birşey (hani 20km ile giderken bile kendini yırtan şahinlerdeki tipten) takmazsanız problem olmaz.

Performans konusuna gelirsek. Orta susturucuyu sökünce alt devirlerde güç gelene kadar çok hafif bir gecikme yaşarsınız. Bunun nedeni rahatlayan çıkıştan dolayı alt devirlerde yeterli basıncın sağlanması için ufak bir gecikme yaşanması. Bu konuda tartışma yok, bu böyledir. Yok bende öyle birşey diyen, farkı anlayamamıştır. Bunun üstesinden gelmek için farklı modifikasyonlar mevcuttur fakat onlara şimdi değinmeye gerek yok.
Velhasıl orta susturucuyu söktürmenin üst devirlerde ve hızlarda performansa pozitif etkisi vardır. Rahatlayan çıkış, egzost gazını daha kolay atıp, yanma odasında sürekli daha taze bir karışımın kalmasına yardımcı olur.

Aracınızda hiçbir modifiye yoksa yalnızca egzost modifikasyonları yapmanızı önermem. Egzost sesi ancak ortalamanın üzerinde güçteki (min 180hp ve 400Nm tork) gerçekten sağlam hızlanan bir araçtan çıkarsa güzel oluyor. Yoksa fabrika çıkışlı bir aracın normal hızlanmasıyla arkadan ses çıkartması pek hoş olmuyor, etraf da pek hoş karşılamıyor.
 
Üst Alt