seat1 direksiyon | SCW - Seat Club World - Seat, Seat Forum Türkiye
  • Merhaba Ziyaretçi hoşgeldin !
    Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan kayıt olunuz
    Hello Welcome to Guest!
    Register here to benefit more from the forum

seat1 direksiyon

- 48 -

Kayıtlı Üye
Katılım
18 Tem 2010
Mesajlar
1,969
Beğeniler
633
Yaş
48
#1
arkadaşlar bir sorum olacak..bugün kardeşimin arabasını kullandım 2010 renault clio stationvagon diesel olanlardan..havalı direksiyon ama yolda hızlanınca hız dediğim de 110 direksiyon sertleşiyor ve araba giderken sağlam duruyor yolda elektronik denge sistemi de var..bende leonla giderken öyle bir sertleşme olmuyor hep yumuşak hep yumaşak. bi de yolun durumuna göre ya sağa ya sola kayma oluyor..rot balansı yaptırdım baktırırken şaşileri her ihtimale karsın sordum hiç hata yok dediler..arabanın bütün bakımları tam yaptırdım.lastikler yeni 1000 km olmadı nitrojen var..4 amortisör yeni..yay var 3.5 AP bu olay normal mi??
bir şey daha sorayım apartmanın otoparkından çıkarken frene bastığım zaman juuk juuk ses geliyor araba 3-5 km ile giderken son duruşu yapmak için fren bastığım zaman arabanın esnemesiyle böyle bir ses geliyor..
gene yavaş hızda hafif sert çıkura girince birbirine çarpan tıkırt yapıyor balatların ordan balataları değiştireli 9000 bin oldu diskleri taşlattım bunun 7000 kmsi uzun yolda yapıldı nerdeyse fren kullanmadım sadece 2000 kmsi şehir içi diyebilirmm.
servise gidecem ama gitmeden bir sorayım dedim
 

taykac

Kayıtlı Üye
Katılım
28 Ağu 2009
Mesajlar
855
Beğeniler
44
Yaş
56
#4
Varol kardeşim yeni kasa leonların hepsinde clio daki bahsettiğin sistem 2006 dan beri mevcut.TCS adlı sistemin bir parçası.Hızlandıkça direksiyon sertleşir.Eski kasalarda malesef.Yeni her zaman iyi ve teknolojikdir.:) Frene bastığın zaman gelen ses balata veya disklerin biri orjinal değil. O kadarda önemli değil.Çukura girince gelen ses ise ya rotlardan veya amortisör lastiği veya viraj lastiklerinden biri.Değişimi ucuz olan parçalar.Umarım yardımcı olmuşumdur.:)
 

- 48 -

Kayıtlı Üye
Katılım
18 Tem 2010
Mesajlar
1,969
Beğeniler
633
Yaş
48
#5
Varol kardeşim yeni kasa leonların hepsinde clio daki bahsettiğin sistem 2006 dan beri mevcut.TCS adlı sistemin bir parçası.Hızlandıkça direksiyon sertleşir.Eski kasalarda malesef.Yeni her zaman iyi ve teknolojikdir.:) Frene bastığın zaman gelen ses balata veya disklerin biri orjinal değil. O kadarda önemli değil.Çukura girince gelen ses ise ya rotlardan veya amortisör lastiği veya viraj lastiklerinden biri.Değişimi ucuz olan parçalar.Umarım yardımcı olmuşumdur.:)
bizm direksiyon sertleşmiyor anladım üzüldüm buna
balatalar olmayabilir arabayı ilk aldığımda yaptırmıştım bir özel serviste ondan sonra bir daha gitmedim ona..gitmem de ona..artık sadece yetkili servis diyorum
viraj burçları yeni değişti askı rotları yeni değişti..salıncak burçları yeni değişti..amortisör takozları yeni değişti..:confused:
 

mayham85

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Ağu 2009
Mesajlar
3,915
Beğeniler
48
Yaş
32
#6
eski kasa toledo ve leonlarda hıza duyarlı elektro mekanik servo direksiyon donanımı yok. bu sebepten dolayı direksiyon yaşıtı diğer modellerden ciddi şekilde daha serttir ki hızlanında sertlik miktarı faydalı olabilsn.

diğerlerinide tekin abi açıklamış zaten :)

bu arada aracının balatası yanlşm yoksa 80 tl disklerin tanesi 55 tl +kdv idi yanlşm yoksa geçen sene yetkiliden almıştım. dışarda daha pahalı ve orjinal parça olmuyor genelde dışardakiler:)
 

- 48 -

Kayıtlı Üye
Katılım
18 Tem 2010
Mesajlar
1,969
Beğeniler
633
Yaş
48
#7
eski kasa toledo ve leonlarda hıza duyarlı elektro mekanik servo direksiyon donanımı yok. bu sebepten dolayı direksiyon yaşıtı diğer modellerden ciddi şekilde daha serttir ki hızlanında sertlik miktarı faydalı olabilsn.

diğerlerinide tekin abi açıklamış zaten :)

bu arada aracının balatası yanlşm yoksa 80 tl disklerin tanesi 55 tl +kdv idi yanlşm yoksa geçen sene yetkiliden almıştım. dışarda daha pahalı ve orjinal parça olmuyor genelde dışardakiler:)

benim direksiyon aksine hafif sert değil yani hızlanınca daha da hafifliyor.. o yüzden merak ettim sorun mu var diye?
 

patrıot

Kayıtlı Üye
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
2,834
Beğeniler
290
Yaş
39
#8
bizm direksiyon sertleşmiyor anladım üzüldüm buna
balatalar olmayabilir arabayı ilk aldığımda yaptırmıştım bir özel serviste ondan sonra bir daha gitmedim ona..gitmem de ona..artık sadece yetkili servis diyorum
viraj burçları yeni değişti askı rotları yeni değişti..salıncak burçları yeni değişti..amortisör takozları yeni değişti..:confused:
bizim kasada ki araclarda hıza gore sertleşme yok zaten yeni kasalarda ki gibi ayrı bır motorda yok fren balatalarının içerisinden asbest malzemesını cıkarttın mı balatalar ses yapıyor su an uretılen tum balatalarda bu madde yok ve ses olayı var ben aracımı yetkılı servıs dısında baktırmam dıskler ve balatalar yetkılı servıste degıstı yınede ses var bunlar sorun değil son sorun için cok iyi bir rot balancıya gıt
 

- 48 -

Kayıtlı Üye
Katılım
18 Tem 2010
Mesajlar
1,969
Beğeniler
633
Yaş
48
#9
bizim kasada ki araclarda hıza gore sertleşme yok zaten yeni kasalarda ki gibi ayrı bır motorda yok fren balatalarının içerisinden asbest malzemesını cıkarttın mı balatalar ses yapıyor su an uretılen tum balatalarda bu madde yok ve ses olayı var ben aracımı yetkılı servıs dısında baktırmam dıskler ve balatalar yetkılı servıste degıstı yınede ses var bunlar sorun değil son sorun için cok iyi bir rot balancıya gıt
teşekkür ederim..gittiğim rot balansçı en iyilerden biri diye biliyorum.herkes konuşuyor..sanada sormak için pm atıyorum..
fren balatalarını ilk arabayı aldığımda arkadaşım gel buraya gideli dediği için vw servisine götürdüm..ama bir daha gitmem gerçek servis varken..anacak açil bişi olur ve serviste sıra vardı ve beni 1 hafta atarsa istisna ama gene de ilk gittiğim adama asla...
asbest'i çıkardım mı bilmiyorum..aracı bıraktım sonra almaya gittim..asbest bakınca görülüyor mu? ve nasıl birşey..?
 

mayham85

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Ağu 2009
Mesajlar
3,915
Beğeniler
48
Yaş
32
#10
benim direksiyon aksine hafif sert değil yani hızlanınca daha da hafifliyor.. o yüzden merak ettim sorun mu var diye?
yeni leon sür sonra senin arabaya bin kalas gibi gelicektir. üretildiği yıllar içinde rakipleri arasında en sert direksiyon yapısı mk 4 golf ve leon gibi türevlerindedir. aşıır hafif ise sorun vardır bence :)