• Merhaba Ziyaretçi hoşgeldin !
    Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan kayıt olunuz
    Hello Welcome to Guest!
    Register here to benefit more from the forum

Seat Leon ama Hangisi?

mimofdm

Kayıtlı Üye
Katılım
17 Tem 2012
Mesajlar
41
Beğeniler
6
Yaş
37
#1
Herkese merhaba,
Şu anki indirimden yararlanıp bir leon alma düşüncem var, fakat kararsızım.
hesap kitap yapıyorum, hangi versiyonunu alsam karar veremedim.

Abim de FR düzeyine çekilmiş 2011 modem style 1.4 tsi var. FR o zaman çıkmadığı için alamamıştı. O FR al diyor kesinlikle.
Fakat ben bir yandan istanbul trafiğinde rahatlığından istifade etmek için otomatik olmasını da tercih ediyorum. Burada birinci kararsızlık ortaya çıkıyor. DSG şanzımanın sıkıntı çıkardığı
söylentisi de ayrı bir endişe konusu zaten.

İkinci kararsızlık ise benzinli mi dizel mi olayı!
Yılda 10.000-15.000 bandını geçeceğimi pek sanmıyorum, bu durumda dizel almak ne kadar mantıklı bilemedim. Ayrıca dizel olunca ucuz diye daha çok kullanıp, hemen hemen benzinli ile aynı yakıt sarfiyatı yapıldığını söylüyor çoğu kişi psikolojik bazda.

Biliyorsunuz opsiyonel donanım paketlerinde de indirim var.
Şimdi FR alsam Xenon far sistemi taktıraracağım ve Sunroof ekleteceğim fiyat yaklaşık 48.000 olacak indirim almadan önce
Dizel DSG şanzımanlı alsam sadece Copa plus paketi ve 17" jant taktırsam fiyat 57.000 civarı olacak.
Dizel manuel şanzımanlı alsam copa plus paketi + plus paketi + 17" jant eklenince fiyat 52.000 civarını bulacak.

Siz olsanız hangisini seçerdiniz? + ve - leri ile yorumlarsanız sevinirim.

Aslında honda civic hb 2013 için ocak ayını beklerken abim aklımı çeldi, limitim 45-50 arasıyken şimdi iyice karıştı herşey, fiyatlarda indirimde varken alayım diyorum.
 

mrtsnr

Kayıtlı Üye
Katılım
18 Ocak 2010
Mesajlar
2,558
Beğeniler
498
Yaş
27
#2
1.4 tsi FR alin. Sadece dot matrix ekrani bile Alinmasi icin yeterlidir.

Dizele pek fazla gerek yok. Dsg derseniz, ne kadar istanbul trafigi icin kotu olsa da duz vites hem sorunsuz hemde daha keyifli kullanima sahip. Arabaya tamamen siz hukmediyorsunuz. Otomatik viteste ise bi baska yardimciniz gaza basma oraniniza gore kendini ayarliyor.

1.4 tsi leon fr almaniz mantikli olur. İlla sifir olsun demiyorsaniz temiz kazasiz 1.4 tsi 160hp golf'lere de bakabilirsiniz. Goruntu olarak belki leon FR in bi tik gerisindedir ama keyif olarak cok daha keyifli ve konforludur. Ayrica 125lik ve 160lik ayni yakiti yakiyor. Hatta yakit tuketim degerlerine bakarsaniz golf 160ligin, leon 125likten daha az oldugunu gorursunuz.
 

mimofdm

Kayıtlı Üye
Katılım
17 Tem 2012
Mesajlar
41
Beğeniler
6
Yaş
37
#3
Dizele gerek yok derken 10-15 bin km durumu içinmi söylediniz?
Abim de FR al diyor ama ben dışarıdan objektif yorumlar almak istedim.

ikinci elde nasıl peki seat leonların satış durumu? 5-6 sene sonra satmak istersem illa ki golf kadar alıcısı olmaz ama
en azından hemen elden çıkarılabiliyor mu?

1.4 tsi FR alin. Sadece dot matrix ekrani bile Alinmasi icin yeterlidir.

Dizele pek fazla gerek yok. Dsg derseniz, ne kadar istanbul trafigi icin kotu olsa da duz vites hem sorunsuz hemde daha keyifli kullanima sahip. Arabaya tamamen siz hukmediyorsunuz. Otomatik viteste ise bi baska yardimciniz gaza basma oraniniza gore kendini ayarliyor.

1.4 tsi leon fr almaniz mantikli olur. İlla sifir olsun demiyorsaniz temiz kazasiz 1.4 tsi 160hp golf'lere de bakabilirsiniz. Goruntu olarak belki leon FR in bi tik gerisindedir ama keyif olarak cok daha keyifli ve konforludur. Ayrica 125lik ve 160lik ayni yakiti yakiyor. Hatta yakit tuketim degerlerine bakarsaniz golf 160ligin, leon 125likten daha az oldugunu gorursunuz.
 

mrtsnr

Kayıtlı Üye
Katılım
18 Ocak 2010
Mesajlar
2,558
Beğeniler
498
Yaş
27
#4
Cikarilir diye dusunuyorum elden ama emin degilim. Golf kadar olamaz ama.
Ben gunde 100km yapiyorum, haftada 1depo aliyorum. 650km nin altinda gitmiyorum bi depoyla. Tabi ben genelde temde kullandigim icin bu degerler olusuyor.

Benzinli dusunuyorsaniz eger zaten aylik benzin masrafini da dusunmusunuzdur. O nedenle dizele gerek yok dedim. Benim dizeli aradigim tek nokta kafama estiginde babamlardan habersiz ciktigim zaman, ankaraya izmire filan benzini kendi koymak zorunda olmam. O nedenle 100-120 sabitle giderek az yakmaya calisiyorum. Dizel olsa durum daha farkli olur. Ama bu gucun yaninda akliniza bile gelmiyor. Bu soyledigim 160lik icin gecerli. Ama illa sifir diosanz leon fr guzel tercih. Tabi golf 160ta israrciyim bakmanizi oneririm...
 

KBS

Kayıtlı Üye
Katılım
24 Nis 2012
Mesajlar
53
Beğeniler
8
#5
1 ay önce FR aldım bende yıllık 10 15bin km yi gecmedigim için ve gayet memnunum eger aklınızda leon varsa ve durumunuzda yetiyosa bence FR tek secenek;)
 

mimofdm

Kayıtlı Üye
Katılım
17 Tem 2012
Mesajlar
41
Beğeniler
6
Yaş
37
#6
Şimdi ben iş nedeni ile lüleburgazdayım, burada hafta içi kullanımım az olur zaten, asıl kullanımım hafta sonu istanbula gel-git yaptığım için 400km (300km otoban-100km istanbul içi dışı trafiği olur.) dizel mi alsam diye düşündüm! bu civarda da rahatça gezmek istiyorum, edirne çanakkale, tekirdağ felan ama yollar iyi sayılır ortalama 70-90 arası gidebilrim, benzinlide olsa az yakar diye düşünüyorum.
Golf olayına gelirsek, görünüşünü sevmiyorum çok, bi de çok popüler şeyleri sevmiyorum, doğuş otonun vw üzerinden kazık attığını düşünüyorum.
zaten vw benzinli dsg yi kesmemek için seat benzinli otomatik yok, keşke olsa onu alırdım.
 

REİS38

Kayıtlı Üye
Katılım
15 Şub 2010
Mesajlar
6,331
Beğeniler
1,464
Yaş
39
#7
tabiki leon fr 2. elde sorun yaşayacağını hiç sanmıyorum. yaşana şehirlerde farklılık göstersede kayseri için söyluyorum golf leonun yanında 2. sırada kaldı...
 
Katılım
26 Ağu 2009
Mesajlar
1,329
Beğeniler
223
Yaş
37
#8
nihat bey 5.yılını 1.6 benzinli leona binen biri olarak konuşuyorum....çok yakar o kadar da gitmez bizimki....5 yıldır sıfır kullanıyorum ve benim tek derdim yakıt ibresi:)artvinde benim aracın ş.içi ortalaması 15 lerde yıllık da yaklaşık karma 15 bin yapıyorum ş.içi-dışı ve yakıtı çok yakar ve de güçsüzdür bizim 1.6......ve kesinlikle dizel almayı düşünüyorum....hem de yeni kasadan...geçen kampanya kafamı baya karıştırdı:)hele serviste gördüğüm kırmızı fr.....kesin dizel tabumu sorgulattı bana.....ama full dolu ve de dizel tadından yenmez kaldı ki dizel leonlar çoook da güçlü tsi kadar da olmasa...dsg de alma bence...sorunu mide bulandırır...bir çok insan 40-50 binlerde sorun yaşadı...vw dsg de sağlamlıkta sınıfta kaldı...leonda 2.elde sorun yaşamazsın da dsg de yaşarsın bunu golf de de yaşarsın...kimse 70 binde dsg 2.el golf istemez....(kanımca)yada 50 tane önyargı ile yaklaşır....yakıtın hiiiç önemi yok diyorsam fr tabiki....ama yakıt ibresi oynamasın hemde gitsin hemde çoook gezeyim diyorsan dizel.....ben şu an ki arabama benzin gitmesin diye binmediğim hiç olmadı neredeyse....dizel de olsa aynı binerdim ama dizel olsa kafam rahat olurdu....kesinlikle dizel istiyorum ben bu nedenle...
 

Çöllü

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
11 Nis 2011
Mesajlar
4,794
Beğeniler
3,961
Yaş
33
#9
nihat bey 5.yılını 1.6 benzinli leona binen biri olarak konuşuyorum....çok yakar o kadar da gitmez bizimki....5 yıldır sıfır kullanıyorum ve benim tek derdim yakıt ibresi:)artvinde benim aracın ş.içi ortalaması 15 lerde yıllık da yaklaşık karma 15 bin yapıyorum ş.içi-dışı ve yakıtı çok yakar ve de güçsüzdür bizim 1.6......ve kesinlikle dizel almayı düşünüyorum....hem de yeni kasadan...geçen kampanya kafamı baya karıştırdı:)hele serviste gördüğüm kırmızı fr.....kesin dizel tabumu sorgulattı bana.....ama full dolu ve de dizel tadından yenmez kaldı ki dizel leonlar çoook da güçlü tsi kadar da olmasa...dsg de alma bence...sorunu mide bulandırır...bir çok insan 40-50 binlerde sorun yaşadı...vw dsg de sağlamlıkta sınıfta kaldı...leonda 2.elde sorun yaşamazsın da dsg de yaşarsın bunu golf de de yaşarsın...kimse 70 binde dsg 2.el golf istemez....(kanımca)yada 50 tane önyargı ile yaklaşır....yakıtın hiiiç önemi yok diyorsam fr tabiki....ama yakıt ibresi oynamasın hemde gitsin hemde çoook gezeyim diyorsan dizel.....ben şu an ki arabama benzin gitmesin diye binmediğim hiç olmadı neredeyse....dizel de olsa aynı binerdim ama dizel olsa kafam rahat olurdu....kesinlikle dizel istiyorum ben bu nedenle...
Abi niye LPG taktırmıyosunki.. LPG olmasa ben sizin oralara hatta gittiğim bi çok yere zor giderdim..
 
Katılım
26 Ağu 2009
Mesajlar
1,329
Beğeniler
223
Yaş
37
#10
Abi niye LPG taktırmıyosunki.. LPG olmasa ben sizin oralara hatta gittiğim bi çok yere zor giderdim..
bizim buralarda usta yok kardeş ya...taktırsam rize trabzon en ufak bişeyde de oralara git ayar fala....pilava giderken pirinçten de olmak var:(bi de zaten araç çekmiyor artvinde bide lpg bana uymaz be kardeş...bi de 30 bin km kullanacam ki amorti etsin o kadar da bu arabaya binmem artık....
 
Üst Alt