Nasıl Bi Alakadır. ?? | SCW - Seat Club World - Seat, Seat Forum Türkiye

Üyelerimizin Albüm Fotoğrafları

Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için ANDROİD ve İOS mobil uygulamamız yayına başlamıştır. BURAYA tıklayarak uygulamaya gözatabilirsiniz.

Nasıl Bi Alakadır. ??

Konu, 'Sohbet' kısmında YCO tarafından paylaşıldı.

  1. YCO

    YCO
    SCW ÜYESİ

    Mesajlar:
    22.341
    Beğenileri:
    79
    Ödül Puanları:
    48
    karga tulumba deyiminin kargayla, tulumbayla ya da her 2'siyle ne alakası var allah aşkına. ??
    bu konuda deyim dağarcığı geniş üyelerimizden aydınlatıcı bi açıklama bekliyorum.. :)

    teşekkürler..
     
  2. glenfiddich

    glenfiddich
    SCW ÜYESİ

    Mesajlar:
    1.136
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    36
    Deyim dilimize İtalyanca "Carga la tromba"dan geçmiştir. Yelkenleri topla demekmiş. Harbi ne alaka.
     
  3. cckoc

    cckoc
    SCW ÜYESİ

    Mesajlar:
    1.121
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    38
    Osmanlı İtalyayı kuşattığında öğrenmiştir:)
     
  4. leon sport

    leon sport
    DANIŞMAN

    Mesajlar:
    5.716
    Beğenileri:
    342
    Ödül Puanları:
    83
    yiğit bu ne lan :D
     
  5. kaya5789

    kaya5789
    SCW ÜYESİ

    Mesajlar:
    1.882
    Beğenileri:
    10
    Ödül Puanları:
    38
    "Birkaç kişinin, birini apar topar bir yere götürmesi anlamında kullanılan "Karga tulumba götürmek" deyiminin ne kargayla ne de tulumbayla ilgisi var.

    Deyim dilimize İtalyanca "Carga la tromba"dan geçmiştir. Bir gemici terimidir ve "Yelkenleri indirip topla." demektir. Yelkenlerin hızlıca indirilip toplanmasından dolayı dilimizde böyle bir anlam kazanmıştır.

    Meğer her şey bir yanlış anlamaymış. :) Yine de benzetmeye sözüm yok, çok yaratıcı... :) "

    Yukarıda ibrahim de bahsetmiş zaten.
     
  6. YCO

    YCO
    SCW ÜYESİ

    Mesajlar:
    22.341
    Beğenileri:
    79
    Ödül Puanları:
    48
    iyi de yelkenler toplanıp kaçılmaz ki..
    ya da karga tulumba kaçırılan adam kendi kendine yapmıyo bunu..yapılıyo.. :D
     
  7. koraybilge

    koraybilge
    SCW ÜYESİ

    Mesajlar:
    1.460
    Beğenileri:
    5
    Ödül Puanları:
    38
    konu başlığını sana sormak istiyorum yiğit:)
     
  8. YCO

    YCO
    SCW ÜYESİ

    Mesajlar:
    22.341
    Beğenileri:
    79
    Ödül Puanları:
    48
    sor abi.. :D :D
     
  9. koraybilge

    koraybilge
    SCW ÜYESİ

    Mesajlar:
    1.460
    Beğenileri:
    5
    Ödül Puanları:
    38
    ne alaka yiğit:)
     
  10. mayham85

    mayham85
    SCW ÜYESİ

    Mesajlar:
    3.915
    Beğenileri:
    47
    Ödül Puanları:
    48
    yiğti bu aralar çok canın sıkılıyor senin anlaşıldı :) sen bi konyaya gitte sende rahatla bizde :D
     

Sayfayı Paylaş