Motor İkaz Lambası | SCW - Seat Club World - Seat, Seat Forum Türkiye
  • Merhaba Ziyaretçi hoşgeldin !
    Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan kayıt olunuz
    Hello Welcome to Guest!
    Register here to benefit more from the forum

Motor İkaz Lambası

KAYACAN

Kayıtlı Üye
Katılım
22 Şub 2012
Mesajlar
10
Beğeniler
0
Yaş
29
#1
Herkese iyi günler,
Geçen gün arabamın aküsü bitti ve yeni akü taktırdım. Sonra kar muhalefeti falan devreye girdi, bizim kardeşte arabayı karda çalıştırıp bir ısıttıktan sonra donan silecekleri hareket etmediği için açık bırakmış, ve yeni taktırdığım akü bitmiş :) Neyse tamirciye aküyü şarj ettirdik den sonra fark ettim ki Motor İkaz ( Engine Diagnosis ) lambası yanıyor, ve tamircide ki usta akü değişiminden dolayı bu lambanın yandığını ve servise götürülüp araba beynini bir resetlemeleri gerektiği gibi bir şey söyledi. Yeni akü taktırdığım için bunu yaptırmam gerekliymiş, acaba ikaz lambasının yanmasının sebebi bu mudur ?

Teşekkür ederim.
 

Ali

Kayıtlı Üye
Katılım
3 Ocak 2011
Mesajlar
1,660
Beğeniler
366
Yaş
32
#2
hiç akü değitirmediğim için bilgim yok yalnız ustanın dediği resetleme değil, hatayı sildirip ışığı söndürme..basit bir işlem ve herhangi bir vw grubu ustası halleder..tabi başka problem yoksa motorla ilgili ki, akü değiştirdikten sonra olduysa muhtemelen problem yoktur..bilgiye sahip arkadaşlar yardımcı olacaktır..
 

kurtbil

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Ağu 2009
Mesajlar
7,702
Beğeniler
650
Yaş
32
#3
Diagnostikten neden arıza lambası yaktığını zaten usta söyler.Resetlemek diye bir tabir yok,arıza kodu silinir ışık söner
 

KAYACAN

Kayıtlı Üye
Katılım
22 Şub 2012
Mesajlar
10
Beğeniler
0
Yaş
29
#5
aküden yandığını ilk defa duydum.. başka bir sorun yoktur umarım
Valla siz böyle söyleyince meraklandım doğrusu. İlk fırsatta gidip baktırayım. Bunun için servisemi girmem gerekiyor yoksa gidip baktırıp gerekli ise mi servise sokuyorum, yol üzerinde bir servise uğrayıp hemen baktırmam mümkün mü ?
 

PATRON

Administrator
Katılım
26 Ağu 2009
Mesajlar
10,930
Beğeniler
2,641
#6
Benim eski 2011 ibiza bocanegranın aküsü bitmişti hiç arıza felan yakmadı çekiciyle götürdük yani birde komple bitmiş bende ilk defa duyuyorum aküden değildir o muhtemelen başka birşeyden kaynaklıdır. +

Hem silecekleri açık unutsada farketmez kontak kapalı iken silecekler çalışmaz senin aracında aküyü bitiren bir olay var bence
 

KAYACAN

Kayıtlı Üye
Katılım
22 Şub 2012
Mesajlar
10
Beğeniler
0
Yaş
29
#7
Aküyü bitiren ne gibi bir sebep olabilir ki, hiç aklınıza gelen bir sebep var mı ?
 

KAYACAN

Kayıtlı Üye
Katılım
22 Şub 2012
Mesajlar
10
Beğeniler
0
Yaş
29
#8
Dün servise hata koduna baktırdım. Hava filtresiymiş, soğuk havada donmadan dolayı bu arızayı gösterebilirmiş, zaten bende karlı ve soğuk günlerden sonra bu ikazı görmüştüm. Eğer bir daha yanmazsa sorun yok. Sebebi soğuk havaymış bilginize.