Leon 1.6 almak üzereyim anlastım ama bır konuda yardımcı olabilrmisniz? | SCW - Seat Club World - Seat, Seat Forum Türkiye
  • Merhaba Ziyaretçi hoşgeldin !
    Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan kayıt olunuz
    Hello Welcome to Guest!
    Register here to benefit more from the forum

Leon 1.6 almak üzereyim anlastım ama bır konuda yardımcı olabilrmisniz?

Seatrider

Kayıtlı Üye
Katılım
8 Eyl 2013
Mesajlar
12
Beğeniler
2
#1
Arkadaslar bir tanıdıgımız vasıtasıyla 2008 model leon almak istiyorum. Aracı gordum begendim arac cok temiz gozukuyor. Sahıbı camurlukta boya oldugunu soyluyor. Izmr Servisten kayıtlara baktırdık. Aracın kaportası ve motor aksamında herhangı bır degisme gozukmuyor.Sadece bakıma gidip gelmis arac. Tramer kaydıda yok. Simdi arkadaslar bi kac sorum olacak.

1) Arkadaslar bu servislerin kayıtları ortak sistem midir? Yani mesala adana kavi'de degısen parca veya boya kaydı varsa bu ızmır servistede gozukur mu? (Arac baya bi turkıyeyı turlamıs cunku)

2) Camurluk somununun (kapı mentesesının ordaki) ustundeki vidanın etrafı soyulmus ama kaput altındaki somunda iz yok. Bu beni biraz kıllandırdı. Yani camurluk orjinali ile degişmiş olabilir mi? Serviste kaydı olmadan expertiz'e soktuğum zaman degisme varsa anlasılır mı?

3)Expertiz raporunda mekanik parca degisimlerini soyluyorlar mı? (Amasör, rotlar vs.)

Arkadaslar tanıdık vasıtasıyla alacak olsamda insa guvenemıyor. Yardımlarınız ıcın sımdıden tesekkurler.
 

eneSene

Kayıtlı Üye
Katılım
20 Ocak 2010
Mesajlar
1,285
Beğeniler
300
#2
Öncelikle hayırlı olsun. Serviste sadece serviste olan işlemler kayıtlı olur. Onun dışında dışarıda işlem görmüş olabilir. Bildiğim kadarıyla karşılıklı kazalarda tramere girer. Eğer tek taraflı ise tramere işletilmemiş olabilir. Ben bu aracımı almadan önce benzer bir olayla karşılaştığım için söylemek istedim.
 

Seatrider

Kayıtlı Üye
Katılım
8 Eyl 2013
Mesajlar
12
Beğeniler
2
#3
Cevabınız ıcın tesekkurler. Konuyla ilgili bilgili birkac arkadasımız daha yorum yaparsa gelecek hafta ıcı aracı alacagım.
 

egeyıldızı

Kayıtlı Üye
Katılım
18 Tem 2013
Mesajlar
80
Beğeniler
28
Yaş
33
#4
öncelikle hayırlı olsun, arkadaşımızın da yukarda bahsettiği gibi sadece yetkili servislerde otomasyon sistemi üzerinden araca ait işlem hk kayıt tutulur, bir çok insan 30 000 km den sonra genelde maliyet sebebiyle kendi anlaştığı özel ustalara tamircilere araçlarının bakımını tamirini yaptırıyor. bir araç yada araçlar kaza yapınca veya hasar görünce sigortadan kasgodan faydalanırsa tramere kayıt işlenir ama araç kaza yapar vs bişey olur taraflar arasında anlaşır gibi durumlarda genelde özel servisde yada usta veya tamirhanede yapılırsa tramere kayıt düşmez araba alırken benim tavsiyem yetkili bir servise expertiz yaptırmak yerine bu işin ehli özel bir ustaya baktırmak daha faydalı oluyor, yetkili servisler de bu işi çok ustaca yapıyolar ama çok pahalıya maloluyor paran varsa yetkiliye yaptır. arabanın sesinden neyi olduğunu anlayan ustalar var bu adamlar profesyonelleşmiş işinde, araca eğer biniciysen küçük boyalarına takılma motor ve elektronik aksam bence daha öncelikli. zaten alacağın araç seat ölüsü 20 yıl gider yolda :) araba alırken çok da inceleme yoksa aklına çok sorular takılır al geç ..... selamlar
 

Seatrider

Kayıtlı Üye
Katılım
8 Eyl 2013
Mesajlar
12
Beğeniler
2
#5
öncelikle hayırlı olsun, arkadaşımızın da yukarda bahsettiği gibi sadece yetkili servislerde otomasyon sistemi üzerinden araca ait işlem hk kayıt tutulur, bir çok insan 30 000 km den sonra genelde maliyet sebebiyle kendi anlaştığı özel ustalara tamircilere araçlarının bakımını tamirini yaptırıyor. bir araç yada araçlar kaza yapınca veya hasar görünce sigortadan kasgodan faydalanırsa tramere kayıt işlenir ama araç kaza yapar vs bişey olur taraflar arasında anlaşır gibi durumlarda genelde özel servisde yada usta veya tamirhanede yapılırsa tramere kayıt düşmez araba alırken benim tavsiyem yetkili bir servise expertiz yaptırmak yerine bu işin ehli özel bir ustaya baktırmak daha faydalı oluyor, yetkili servisler de bu işi çok ustaca yapıyolar ama çok pahalıya maloluyor paran varsa yetkiliye yaptır. arabanın sesinden neyi olduğunu anlayan ustalar var bu adamlar profesyonelleşmiş işinde, araca eğer biniciysen küçük boyalarına takılma motor ve elektronik aksam bence daha öncelikli. zaten alacağın araç seat ölüsü 20 yıl gider yolda :) araba alırken çok da inceleme yoksa aklına çok sorular takılır al geç ..... selamlar
Cok tesekkurler arkadasım yorumun ıcın uzunca sıkılmadan yazmıssn :)Ben biniciyim satıcı degılım. 33000 tl benım ıcın buyuk para sonucta ogretmenım ben. araba hosuma gıttı ama sahıbı bıraz tedrgın oldu konusurken belkıde tarzı oyleydı ama oyuzden ıcıme kurt dustu. Yazdıklarından anladıgım arac herhangi bır servıste ıslem gormusse bu islemler gozukur. Herhangı bı degısen varsa ama servıs kaydı yoksa servis bunu sadece boya var seklınde soyleyebılır. Sansıma kalmıs bıraz dımı. 100% servis dogru expertiz verecek degıl.
 

egeyıldızı

Kayıtlı Üye
Katılım
18 Tem 2013
Mesajlar
80
Beğeniler
28
Yaş
33
#6
aynen öyle arkadaşım, araç sahibi ne söylerse söylesin aracı çek bi ustaya birlikte test yaparsınız zaten herşey belli olur adam sana bu arabayı al yada alma der zaten.
 

#ismail

Kayıtlı Üye
Katılım
17 Ara 2011
Mesajlar
6,332
Beğeniler
2,513
Yaş
38
#8
öncellikle hakkınızda hayırlısı olsun...
Yanlış anlamış olabilirim ama sormak istiyorum. Araç 2008 model ve siz bu aracı 33 bine mi alacaksınız?
 

schumi

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Ağu 2009
Mesajlar
8,180
Beğeniler
1,222
#9
Yetkili servisler plaka söyleyipte bu araba ne gibi işlemler görmüş diye sorulduğunda pek cevap vermek istemiyorlar. Ancak içerden tanıdık filan bulursan söylüyorlar...
 

Seatrider

Kayıtlı Üye
Katılım
8 Eyl 2013
Mesajlar
12
Beğeniler
2
#10
öncellikle hakkınızda hayırlısı olsun...
Yanlış anlamış olabilirim ama sormak istiyorum. Araç 2008 model ve siz bu aracı 33 bine mi alacaksınız?
69.00 beyaz içi dısı temiz gozukuyor. SIzce hakkı nedir?

- - - Mesaj Birleştirildi - - -

Yetkili servisler plaka söyleyipte bu araba ne gibi işlemler görmüş diye sorulduğunda pek cevap vermek istemiyorlar. Ancak içerden tanıdık filan bulursan söylüyorlar...
Tanıdık buldum arac sadece servıse gırıp cıkmıs gozukuyormus. Yanı herhangı bı ıslem (degısme boyama) uygulanmamıs. Benım anlamak ıstedgım servislerin sistemi tum turkiyede'ki ortak sıstemmıdır?