• Merhaba Ziyaretçi hoşgeldin !
    Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan kayıt olunuz
    Hello Welcome to Guest!
    Register here to benefit more from the forum

leon 1.4 tsi act 150 hp

ufkgnr

Kayıtlı Üye
Katılım
19 Şub 2015
Mesajlar
12
Beğeniler
4
Yaş
32
#1
Arkadaslar merhaba
Ben leon almak istiyorum. 2014 un son aylarindan beri yeni leonlara bakiyorum. Aslinda 1.2 tsi dsg dekarar kilmistim ama 2015 ten itibaren fr modelinede dsg gelmesiyle baya bir kafam karıştı. Vergi avantaji ve yakıt tuketiminden dolayı 1.2 yi dusunuyordum ama dsg fr inda yakitta fabrika verileri ayni gibi 5.6 ya 5.7
Internette araştırma yaptim biraz leonda bu act motor ilk defa kullanilacagi icin yorum bulunmuyor onun yerine 1.4 tsi 140 hp act golf incelemelrine baktim yakitta karışık veriler var ornek olarak
arabam.com test verisi 5.1lt
Otomobiltutkunu.com 6.8 lt
Yarimdebriyaj.com 7 lt
Ama 10 lt civarı soyleyenlerde var bunlar şehir içi degerleri.
Yani kısacası kara veremiyorum bu act motor gercekten de ekonomik mi degilmi yada herhangi bir olumsuz durumu varmı? Yardımcı olursaniz sevinirim.
Bu arada benim alacağım1.2 tsi ile bu fr arasindaki fark 6000 tl
 

Micqrop

Kayıtlı Üye
Katılım
11 Ağu 2011
Mesajlar
336
Beğeniler
136
Yaş
26
#2
Tek net cvp olarak söyleyim arkadaslarda bana katılacaktır.
1.4tsi da hp ne olursa olsun yakıt tüketimi hep birbirine cok yakın.
abimde 122lik jetta var bende 170lik gt golf. Çoğu zaman 170ps ile daha az yakıt tuketiyorum. o yuzden hp ye çok fazla takılmayın. orta düzeyli araç alıyım diyorsanız 140-160hp civarları uygundur
 

faw13

Kayıtlı Üye
Katılım
28 Ağu 2013
Mesajlar
651
Beğeniler
381
Yaş
31
#3
act şehir içinde çok bir işe yaramaz, fayda sağlaması için sabit bir hızla, nispeten düz bir yolda yol alınmalı (yani aslında şehirler arası)

140lıklar 6.5 ortalama desek, bunlar daha yeni teknoloji vs hadi 6ya düşsün, 1.2'si olan çok yakın bir arkadaşımla hemen hemen ayı yakıtı tüketiyoruz. sakin yollarda evet 1.2 daha az ama güç gerektiğinde ciddi bir artış söz konusu, fr lar o noktada hem performans hem yakıt olarak daha iyi bir iş çıkarıyorlar

uzun lafın kısası maddi olarak bir sıkıntı yoksa ben fr dan yana olurdum, 1.2 den tek eksi yanı kabin içi ses biraz daha fazla olacaktır, alçaltılmış süspansiyon daha iyi yol tutup daha çok ses yapıyor style lara oranla :)
 

ufkgnr

Kayıtlı Üye
Katılım
19 Şub 2015
Mesajlar
12
Beğeniler
4
Yaş
32
#4
Yani benim en büyük kafa karisikligim yakit konusunda fr alıp hem fazla vergi ödeyip hemde yakit konusunda üzülmek istemiyorum açıkçası.ama öte yandan insan güçlü bir arabasi olsun istiyor :)
siz diyorsunuz ki act sehir içinde kullanamazsın ozaman tüketim çok artmaz mi?
Birde 1.2 lerde şöyle bir çekincem daha var araç dolu iken veya yokuslarda zayif kalip tuketim çok mu artar? Ve uzun yolda 110 dan sonra çok fazla yakar diye bir kanı hakim.Bu yönlerden fr daha mı avantajlı olur?
Cevaplariniz için şimdiden Teşekkürker
 

Leonm@nia

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eyl 2010
Mesajlar
3,854
Beğeniler
1,636
Yaş
46
#5
Vergi ve yakıtla ilgili takıntın varsa direk 1.2 TSI DSG al derim... sakin kullanımda ciddi miktarda az yakıyor... yokuşlarla ilgili sıkıntın olmasın aracın çekişi gayet iyi ve atmosferik motorlar gibi bayılma yapmıyor... Bu arada tabi aracı üzersen o da seni üzer doğal olarak... sakin kullanımla ben edirne-bergama arasında ortalama 5.1 yakıyorum... bagaj full olduğu halde... performans biraz daha fazla olsun dersen de 1.4 al derim...
 

faw13

Kayıtlı Üye
Katılım
28 Ağu 2013
Mesajlar
651
Beğeniler
381
Yaş
31
#6
hocam senin hesap biraz sineğin yağını çıkarmak, bu araçların ne yaktığı belli, istanbul ş/içi 7lt civarı (1.2 de 1.4 fr da) :)

bugüne kadar ACT'li araba mı kullandık, o düşürür elbet ama 7litreden 2 litreye düşürmez tüketimi :)

yani ben sırf vergisi düşük diye de keyif vermeyeceğini düşündüğüm arabayı almam (o hatayı bir kere yaptım, bir daha almayayım :p)

ayrıca yakıtı çok önemsiyorsanız ve çok yol yapacaksanız zaten dizel bakın ama yılda 15.000'e kadar 3-4 yıl binilecek bir araba için dizel farkı vermek de bana mantıklı gelmiyor, bir de TSI ile TDI arasında yakıt farkı olsa da uçurum yok, fark var ama tdi 'ın tüketimi normalken tsi'ın tüketimi benzinli araç için gerçekten düşük
 

ufkgnr

Kayıtlı Üye
Katılım
19 Şub 2015
Mesajlar
12
Beğeniler
4
Yaş
32
#8
Hocam Şehir içi değerlerimi?
Birde bu act motordan memnunmusunuz genel olarak?
 

CUPRA BOCANEGRA

Kayıtlı Üye
Katılım
10 May 2011
Mesajlar
625
Beğeniler
249
Yaş
27
#9
Hocam Şehir içi değerlerimi?
Birde bu act motordan memnunmusunuz genel olarak?
Evet şehir içi motordan çok memnunum bana göre atak bi motor performansından da memnunum şehir içi bir depo ile 700 km yaptım basmadan ortalama bi kullanımlada 500 km ye düşüyo çok zorlarsan her yerde gazlarsan 400 km ye kadar düşüyo aklına takılan başka bişe varsa çekin meden sorabilirsin
 

ufkgnr

Kayıtlı Üye
Katılım
19 Şub 2015
Mesajlar
12
Beğeniler
4
Yaş
32
#10
Ozaman size şöyle bir soru yoneltiyim
Ben leon almayı düşünüyorum yukarıda yazdığım gibi
64200 fiyat 1.2 tsi 105 hp dsg led2 paket + sunroof
70200 1.4 tsi 150 hp act dsg leon fr (fr ler full donanım oluyor biliyornuzdur)
Siz olsanız hangisini alırsınız.
Genel olarak araba kullanış şeklim şöyle
Bursa da kullanicam eşimle beraber genelde çok yogun trafik içine girmek zorunda kalmiyoruz, sakin bir kullanım şeklimiz var
Şehir dışında 110 140 arası hızlarda kullanırım genelde
Yilda 15 ile 20 bin km arası kullanım olur buyuk ihtimalle 20 bini bulmaz gibi geliyor
Su an 2006 otomatik astra ile şehir içi ortalama tuketimde gösterge değeri 8.5
Siz olsanız hangisini alırsınız
 
Üst Alt