Klima Beslemesi | SCW - Seat Club World - Seat, Seat Forum Türkiye

Üyelerimizin Albüm Fotoğrafları

  1. Ataşehir

Klima Beslemesi

Konu, 'Teknik Destek' kısmında leoni tarafından paylaşıldı.

  1. leoni

    leoni SCW Üyesi

    278
    0
    16
    araçlarda kullanılan klimalar için bazı üreticiler elektrikten besleme sağlamakta.(bunun yanında yakıt tasarrufunuda düşünmemek olmaz) Acaba bu uygulama sağlıklı yada yararlı değilmidir ki (bence gayet mantıklı) çoğu üretici hala motordan beslemeyi tercih ediyor, malum düşük hacimli motorlarda klima açık yol almak çoğu zaman ızdıraba dönüşüyor, aklıma takıldı fikir ve bilgilerinizi almak istedim
     
  2. CUPRA

    CUPRA FORUMDAN UZAKLAŞTIRILDI

    0
    12
    0
    Nebi Abi, sormak istediğin soruyu malesef anlayamadım? Bahsettiğin uygulama nedir?
     
  3. PATRON

    PATRON
    Administrator

    10.757
    2.464
    113
    Motordan beslemeli klimalarda birçok kez aracın hasar aldığını okumuştum. O yazıdan sonra her klimayı açarken ayağım ya debriyajda oluyordu yada vites boşta :) Bunun içeriğini tam bilemeyeceğim ama okudum bilen arkadaşlar varsa bu konuyuda aydınlatabilirmi... Elektirkten besleme klimalar hangi araçlarda kullanılıyor ?
     
  4. leoni

    leoni SCW Üyesi

    278
    0
    16
    kardeş geçen fıat albea ve nıssan ın bazı modellerinde sadece elektrikten (aküden) güç alarak çalışan klima sistemlerinin varlığını öğrendim o bakımdan sordum, aletin klima kompresörü motora kayış ve benzeri bişeyle bağlı değildi, arac çalışır durumda klima devreye girdiğinde devirde hiç bi oynama olmadı motorda rolanti durumunda çalışıyordu devirde hiç bi kıpırdanma olmadı aklıma takıldı haliyle çoğu araç üreticisi bu sistemi uygulamıyor neden diye.
     
  5. YCO

    YCO SCW Üyesi

    22.341
    79
    48
    direkt aküden gücünü alan klimayı geçenlerde yurdum bi insanı yapmıştı akülere bağlanmıştı yanlış hatırlamıyosam ama kendi sistemini kendi kurmuştu..klimalar normalde alternatörden almıyo muydu gücünü..direkt aküden alan bi sistemi bilmiyorum..
    öyle ya da böyle gücünü nerden alırsa alsın ucu motora dokunuyo zaten..
     
  6. leoni

    leoni SCW Üyesi

    278
    0
    16
    bende düz mantıkla düşünüyorum çalışması tamam altarnatörden ama soğutma için nasıl bu gücü motordan bağımsız alıyorlar o ilginç geldi
     
  7. YCO

    YCO SCW Üyesi

    22.341
    79
    48
    hiç bi şekilde fabrikasyon olarak farklı bi güç kaynağından gücünü alan klima yok bildiğim kadarıyla..sadece climatronic ve türevleri çıktığından beri gücü motordan daha az güç çalacak şekilde sağlıyo..ama nasıl derseniz bilmiyorum..
     
  8. CUPRA

    CUPRA FORUMDAN UZAKLAŞTIRILDI

    0
    12
    0
    Abi bahsettiğin sistemden benim haberim yok. Ancak klima kompresörünün motordan, kayış yardımıyla güç alarak çalışması bildiğin kadarıyla çok daha yaygın. Herhalde daha sağlıklı olmasından dolayı bu daha fazla kullanılıyordur. Fakat motor tahrikli olmasınında getirdii dezavantajlar var. Klima açıkken devirli kullanmak kompresöre zarar veriyor mesela..

    ---------- Post added at 21:41 ---------- Previous post was at 21:40 ----------

    Var. Eski amerikan arabalarında benzinle çalışan ayrı motoru olan klimalar var. Gücü tamamen motordan bağımsız üretiyor.
     

Sayfayı Paylaş