• Merhaba Ziyaretçi hoşgeldin !
    Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan kayıt olunuz
    Hello Welcome to Guest!
    Register here to benefit more from the forum

ESP, Hayatımı Kurtardı..

YCO

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Ağu 2009
Mesajlar
22,339
Yaş
31
İsim
Yiğit
Nereden
İstanbul
Plaka
TM2556
yarım saat önce 2.köprü yolundan Bostancı'ya doğru gitmek için Tuzcuoğlu köprüsünün üstünden geçiyodum..trafik 50-60'la falan ilerliyodu..benim de hızım max. 80 falandı..köprünün üstünde viraj içersinde bi araba vardı sağından geçiyim derken sağ şeridin biraz koyu gözüktüğünü farketmeme kalmadan araç kafadan ve 4 tekerden kaymaya başladı virajın dışına tahminen 50m. aşağıdaki otobüs duraklarına ve E5'e doğru..

freni yokladım tamamen şişmişti..arabanın kafayı içeri atmak için direksiyonu kırdım geç de olsa tepki verdi ve sonrasında rahat 100m. 70-80'le 200'ü aşkın ters direksiyon açısıyla bariyerden uzaklaşırken ilerdeki arabaya doğru gittiğimi farkettim +30kmh farkla en az..ilerde adam kaymış herhalde aynı yerde nerdeyse durur gibi ilerliyodu..bunun üzerine işin artık beni aştığını farkedip frene izin verdiği ölçüde bastım ve arabanın düzelmesini bekledim resmen..
velakin bu kararımdan max. 5-6sn. sonra araba tekrar yol tutar hale geldi..
ben de direkt o şeridi terkedip yoluma devam ettim..

arkamdakiler için keyifli anlardı herhalde.. :D :D

en iyi ihtimalle arabanın sağ tarafı gidicekti ya da daha kötüsü o açıyla ve hızla bariyere çarptığımda bariyer beni yolda belki tutamayacaktı ve aşağı durakların vs. üstüne uçucaktım..

arabanın üstünde şuan kar lastiği yok 225/40/18 Lassa Impetus Sport 88W var..koşullar için pek de uygun olmamasına rağmen beni ESP evime sağsalim getirdi resmen..birazdan da Erya'ya geçicem..
demek istediğim beni en iyi ihtimalle arabamdan etmemiş oldu sistem..

konuyu açma sebebim de tamamen yaşadığım bu olayı paylaşmak ve olay yeri konusunda SCW uyarmaktır..ESP konusunda tartışma konusu yaratmak vs. değildir.. :) ;)
 

cmi87

Kayıtlı Üye
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
701
Yaş
31
İsim
Cüneyt Mert İleri
Nereden
İstanbul
Plaka
34 DY 7117
yiğitcim geçmiş olsun mu diyim daha da yavaş mı git diyim bu havalarda bilemedim ama esp'ye çok da güvenme :) aman dikkat kardeşim..
 

Gilgamesh

Kayıtlı Üye
Katılım
25 Ağu 2009
Mesajlar
3,579
Yaş
44
İsim
Mert Çimen
o Viraja girmeden virajdan 25 m önce idi sanırım hız sınırlaması olarak 50 yazar Yiğit. Böylece ne esp ne de başka bir şeye ihtiyacın olur :) kurallara uyalım uymayanları uyaralım.
 

Şeker Adam

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Ağu 2009
Mesajlar
4,435
İsim
ogün özcan
Nereden
Ankara
Plaka
c coupe
yanı esp nın buzda da etkılı oldugunumu anlıyalım burdan?geçmiş olsun yiğido bence senın arac lastıklerden dolayı kaymıstır.
 
H

HaKo

E-Posta Onayı Bekliyor
geçmiş olsun yiğit, esp bu arada karda cidden iş görüyor, ben o çok yoğun kar olduğu sene leonla performans lastikleriyle jip gibi tırmanıyodum yokuşları :)
 

kaya5789

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
1,882
Yaş
30
İsim
Melih
Nereden
İstanbul
Plaka
34 TM 4707
Geçmiş olsun kardeşim. Böyle havalarda Mert abinin dediği gibi biraz daha yavaş gitsen iyi olur =)

O lastiklerin hafif karda kaymama ihtimali yok. Yani 205 55 16 normal bridgestone'ların olsa büyük ihtimalle hiç bişey olmazdı.

ESP'ye gelirsek kesinlikle faydalı bir sistem. Burda da baya işine yaramış anlaşılan.
 

GRKMSRGL

Kayıtlı Üye
Katılım
29 Ağu 2009
Mesajlar
5,241
Yaş
31
İsim
GÖRKEM SARIGÜL
Nereden
Mersin
Plaka
33 EDA 27
geçmiş olsun yiğit dikkat et üzme bizi
 

kaya5789

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
1,882
Yaş
30
İsim
Melih
Nereden
İstanbul
Plaka
34 TM 4707
geçmiş olsun yiğit, esp bu arada karda cidden iş görüyor, ben o çok yoğun kar olduğu sene leonla performans lastikleriyle jip gibi tırmanıyodum yokuşları :)
Abi benim de yuksek(!) performanslı Kumholarım var 1cm'lik karda bir pati çekiyo ki görmen lazım :D
 
Üst Alt