DSG7 (dq250) nin kaldırabileceği maks. tork değeri | SCW - Seat Club World - Seat, Seat Forum Türkiye

Üyelerimizin Albüm Fotoğrafları

Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için ANDROİD ve İOS mobil uygulamamız yayına başlamıştır. BURAYA tıklayarak uygulamaya gözatabilirsiniz.

DSG7 (dq250) nin kaldırabileceği maks. tork değeri

Konu, 'Teknik Destek' kısmında Agorwal tarafından paylaşıldı.

  1. Agorwal

    Agorwal
    SCW ÜYESİ

    Mesajlar:
    11
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Merhaba,

    Aynı konu açılmışmı diye baktım ama bulamadım. DSG konusunda teknik olarak nasıl çalıştığıyla başlanılıp mercedesin 1200 torka dayanıklı şanzımanlarına kadar kaymış konu. O yüzden sıfır konu açmak istedim.
    7 ileri dq250 DSG nin kaldırabileceği maksimum tork değeri hakkında uzun süredir internette ve konuya hakim olabilecek kişilere danışarak bilgi sahibi olmaya çalışsamda, pekte elle tutulur bir bilgi elde edemedim.

    Vag, direk kendi açıklamış maksimum 250nm torka dayandığını, buradan ilgili makaleyi görüntüleyebilirsiniz. Buna rağmen VW servislerinde garantili abt yazılım yapılması arada bırakıyor. Golf 6 forumundada bu konuya cevap bulmaya çalıştım ama veyrondaki şanzımanın birebir aynısının benim arabamdada olduğunu kendinden emin bir şekilde iddia eden bile olduğu çıktığı için pes ettim.

    'Bence' lerden ziyade elle tutulur bir bilgi elde edebilirsem, revo yazılım yaptırmayı düşüneceğim.
     
  2. CUPRA

    CUPRA FORUMDAN UZAKLAŞTIRILDI

    Mesajlar:
    0
    Beğenileri:
    12
    Ödül Puanları:
    0
  3. YCO

    YCO
    SCW ÜYESİ

    Mesajlar:
    22.341
    Beğenileri:
    79
    Ödül Puanları:
    48
    ben olsam yaptırırdım sadece ara sokaklarda ya da çukur olup olmadığına emin olamadığım yerlerde tam gaz vermezdim o kadar..
    ya da daha temizi şanzumanları değişelim yazılımdan sonra stock gibi git arabanla.. :D :D
     
  4. mrtsnr

    mrtsnr
    SCW ÜYESİ

    Mesajlar:
    2.558
    Beğenileri:
    500
    Ödül Puanları:
    113
    7ileri DSG - Bugatti'de kullanılan şanzımanın aynısı değildir. Google'dan taratırsanız aradaki farkı gösteren bir animasyon vardı şimdi hatırlamıyorum nasıl bulduğumu.

    7ileri DSG max. 250 torka dayandığını sizde söylemişiniz zaten ama chip ile 290nm torka çıkarılabiliyor. Sorun yaşayanlarda var yaşamayanlarda orası biraz şansa kalmış :)
     
  5. Agorwal

    Agorwal
    SCW ÜYESİ

    Mesajlar:
    11
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Ayberk, garantiyle hiç uğraşmak istemiyorum ve dediğin konuyu zaten okumuştum, çok alakasız yerlere sapmış gitmiş konu. Konunun başlarındaki bilgilerde zaten google a dsg yazınca çıkan basit bilgiler.
    Murat bey, yanlış anlamışsınız, dq250 ile veyron şanzımanının aynısını iddia edebilecek kadar bilgisiz ve dik kafalı saçmasapan adamlar bile olduğu için farklı bir ortamda bu soruya cevap aramak istedim. Tabiki 251 nm tork olunca kırılacak diye birşey yok, soğuk hava şartlarını veya 1.6 tdi 250nm tork dsg7 arabaları düşününce 250nm torkun üstüne mutlaka çıkıyor olduğunu görebiliriz ancak 320-300 nm gibi tork değerlerini kickdown ile dq250 kaldırabilir mi merak ediyorum.

    Yiğit, benim motorumun tork eğrisinden bahsedeyim. 240nm @ 1500-4500rpm = 160hp @ 5800 rpm. Sadece DSG farkı değil, bu videoyu izle istersen. 160hp manuel 2.vites 50-100. Birde bunun tartışmasına video konusunda devam edelim.
     
  6. ukku

    ukku
    SCW ÜYESİ

    Mesajlar:
    1.019
    Beğenileri:
    379
    Ödül Puanları:
    83
    Daha önce de konuştuğumuz gibi VW 'nin 250 nm torka dayanacak şanzımanını 240 nm'lik motora koyması mühendislik açısından mümkün değil.
    Bindiğiniz asansörün bile emniyet katsayısı var, üzerinde 4 kişilik yazıyorsa 5 kişiyi kaldıracak şekilde üretiliyor, VW bunu hesaba katmadan seri üretimle binlerce araç üretemez..
    Keza 240 nm 'yi araba hangi şartlarda üretiyor, havanın ölçüm şartlarına göre daha soğuk olduğu günlerde 240 nm'den fazla tork üretmesi de mümkün..
    He veriler belki emniyet katsayısı çarpımı dahil 250 nm'dir.. Bu da demektir ki reelde 250 * k kadar (k yı bilmiyoruz ama bence 1.2 den az değildir) bi torka dayanır, örneğin 300 nm gibi..
    Ama bunları yine en iyi vw'nin sağlam bi kaynağından öğrenebiliriz... Güzel bi kaynak bulan olursa ben de merak ediyorum neymiş değerler..
    Dipnot: revolu, aynı şanzımana sahip sciroccolar mevcut.. henüz kıran duymadım :)
     
  7. kurtbil

    kurtbil
    SCW ÜYESİ

    Mesajlar:
    7.712
    Beğenileri:
    652
    Ödül Puanları:
    113
    net bılgım yok bu konuda ama yazılımsal olarak her araba ıllakı yazılım sonucunda cok fazla tork alcak dıye b kaıde yoktur bu yazılımı yapan kısının tamamen kullanıcının ısteklerıne yanıt verıcek sekılde yazılım yapmasıyla alakalıdır.Revoda custom yazılım olmadıgı ıcın elbet bu dedıgım sekle burunemez yazılım ama custom yazılım yapılırken bg ye daha fazla agırlık verılcek sekılde b yazılım yapılabılır.
     
  8. ukku

    ukku
    SCW ÜYESİ

    Mesajlar:
    1.019
    Beğenileri:
    379
    Ödül Puanları:
    83
    TSI 160'ın orj halde tork eğrisi tren gibi... yani elektrik motorunun tork eğrisi gibi, uzun bi süre dümdüz :)
    4500 rpm'e kadar 240 nm sabit...
    250 nm 'yi illa aşmicam diyorsan 4500 rpm'e kadar ellemeyip, sonrasını açarsan olur aslında :D
     
  9. kurtbil

    kurtbil
    SCW ÜYESİ

    Mesajlar:
    7.712
    Beğenileri:
    652
    Ödül Puanları:
    113
    oyle b mantıgı var zaten kanka az cok :) kı sanmıyorum bu araba bahsedılen degerden fazlasını gordumu bsey olsun:)
     
  10. CUPRA

    CUPRA FORUMDAN UZAKLAŞTIRILDI

    Mesajlar:
    0
    Beğenileri:
    12
    Ödül Puanları:
    0
    VW'e bu konuda bi mail attın mı peki?
    Atmadıysan şansını dene derim.
     

Sayfayı Paylaş