Üyelerimizin Albüm Fotoğrafları

  1. Ataşehir

BCB motor hava filtre kutusu parça kırılması. Yardım...

Konu, 'Toledo' kısmında MuRDocK tarafından paylaşıldı.

  1. MuRDocK

    MuRDocK SCW Üyesi

    92
    55
    18
    Bugün aracımın yanına indim. dediğim gibi yağ filtre kısmından bi damlatma söz konusuydu onu kontrole. onun dışında iki can sıkıcı sorunla daha karşılaştım birini burdan paylaşıyor ve her türlü yardımlarınızı bekliyorum. Sorunum şu: aracım arka bahçede ablamda yeğenimle inmişti ve motorun şekli garibine gitti hava filtresinden dolayı. çıkarıp göstermek istedim çıkardım ama hava filtresinin egzoz sacı kısmına olan bağlantıdan daha önceden kırılmış kapak benzeri bir parça düştü. nerden düştüğünü önce çözemedim ama inceleyince diğer yarının hatta 3. yarısının hava filtresi içinde olduğunu gördüm. belki yapıştırırım niyeti ile söktüm güzelce filtre kutusunun ön kısmını ama sonuç umduğum gibi çıkmadı. şimdi aşağıda fotoğrafları paylaşıcam ve ne bilim belki elinde olan olur belki arızalı kırık bir filtre kutusu olur yada o parça direkt parça olarka satılır mı yada hurdacıda bulunur mu bilgi sahibi olan abilerim kardeşlerim ablalarım yardımcı olursa sevinirim. kapak dediğim parça 3 kısma parçalanmış ve orta kısım malesef daha önceden düşmüş kaybolmuş. O kapak yüksek ihtimalle soğuk havada egzoz kısmından biraz daha sıcak hava emişine olanak sağlayan ısınında arkasındaki termostatik yayın izin vermeyerek açılmasını engelleyen bir parça sanırım. araçda motor ısındıktan sonra zaman zaman da rölantide gaz alıp verme sıkıntısı var ki bu sıkıntıyı büyük oranla lpg nozzle larını küçültürek yüzde 60 indirgemiş durumdayım ama zaman zaman hafifde olsa halen sorun var ve bugün bu sorunu buna yordum çünkü normal emiş dışında birde egzoz üstünden sürekli sıcak emiş yapıyor doğal olarak.

    Hava filtre kutusunun filtre değilde egzoz üstü kısmı
    [​IMG]

    Kutudan önceki fotodaki parçanın sökülmüş hali
    [​IMG]

    Bahsettiğim parçanın 1.kısmının yerleştirilmiş şekli
    [​IMG]

    Bahsettiğim parçanın 2.kısmının yerleştirilmiş şekli
    [​IMG]

    Egzoz üstüne gelen kısmın görüntüsü
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. kirlisakal

    kirlisakal Teknik Koordinatör

    5.965
    5.238
    113
    kırılan parçanın üstünde parça kodu yazar...yazmıyorsa yardımcı olayım bakayım sistemden dicem ama parçanın tam ne oldugunu görmem lazım şekil ve isim olaraktan yoksa bulmakta zorlanırım :) geçmiş olsun
     
  3. raider

    raider SCW Üyesi

    23
    9
    3
    Benim eski polomda da aynı işe yarayan benzer parça vardı. ben tamamen iptal ettim sıcak hava girişini kestim hiç bir sıkıntı olmadı.
     
  4. MuRDocK

    MuRDocK SCW Üyesi

    92
    55
    18
    parça üzerinde parça koduna rastlamadım. elimde o tür program olsa yada numara halinde foto koyabilirseniz ben o parçayı gösterebilirim.

    tamamen iptal durumda zaten şu an o kapak yok ve sıcak hava girişi aktif durumda oluyor doğal olarak. siz nasıl kestiniz? ayrıca ben daima orjinalden yanayım. aracımda herhalde orjinal olmayan benden önceki sahibinden ötürü teyp ve lastik ebatı.
     
  5. kirlisakal

    kirlisakal Teknik Koordinatör

    5.965
    5.238
    113
    dur bakayım kaç modeldi aracın...ayrıca bu parça aracın neresindedir. @MuRDocK
     
  6. MuRDocK

    MuRDocK SCW Üyesi

    92
    55
    18
    abi bu parça komple olarak hava filtre kutusu. BCB motor olduğu için motor üst kapağı olarakda geçiyo bazı yerlerde. 2003 model bcb motor 1.6 16v. parçanın komplesi temsili şu: ortadaki gördüğümüz göz önünde duran parça :)
    [​IMG]
     
    Bunu beğendi. kirlisakal bunu beğendi.
  7. kirlisakal

    kirlisakal Teknik Koordinatör

    5.965
    5.238
    113
    şimdi iki şey cıktı..hangisi oldugunu net söylersen parasını da sölerim sıfır orjınal servisteki ücretini :D iki resim cıktı senın aracla ilgili. bcb kodlu motor resimleri bunlar..sana hava filtresi komple lazım... 1 nolu parça
    HAVA FİLTRESİ İLE EKLEME PARÇASI Orijinal Parça 036129611AR 249,00 ₺ + KDV 293,82 ₺ @MuRDocK
    toledo1.png toledo.png
     
    Son düzenleme: 5 Mayıs 2015
  8. MuRDocK

    MuRDocK SCW Üyesi

    92
    55
    18
    @kirlisakal abim bana aşağıdaki resimdeki parça lazım. hoş onun içinde kırılan parça ama ayrı olarak satılmıyor bildiğim kadarıyla
     
    Bunu beğendi. kirlisakal bunu beğendi.
  9. kirlisakal

    kirlisakal Teknik Koordinatör

    5.965
    5.238
    113
    hayır tek parça sı yok ...1 nolu komple parçanın parça kodu 036129607DQ fiyatı da maalesef 566 lira gözüküyor son söz servisin gene....
     
  10. MuRDocK

    MuRDocK SCW Üyesi

    92
    55
    18
    maşallah abicim bayağı paraymış yaa. tşk ederim bakalım çıkma bulabilecek miyim
     
    Bunu beğendi. kirlisakal bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş