arabam çalışmıyor !!!!! | SCW - Seat Club World - Seat, Seat Forum Türkiye
  • Merhaba Ziyaretçi hoşgeldin !
    Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan kayıt olunuz
    Hello Welcome to Guest!
    Register here to benefit more from the forum

arabam çalışmıyor !!!!!

eroldursun

Kayıtlı Üye
Katılım
4 Mar 2011
Mesajlar
368
Beğeniler
42
Yaş
37
#1
arkadaşlar az önce arabadan birşey almak için dışarı çıktım kumanda üzerinden kapıyı aç dedim tık yok sonra basamadım mı acaba diye tekrar bastım yine tık yok,Allah Allah dedim şöför kapısının ordaki yanan kırmızı ışığa baktım yanmıyo arabayı anahtarla açtım oturdum kontağı çevirdim hiç oralı değil sanırım aküsü bitmiş nedendir acaba bir bilgisi yada daha önce başına gelen var mı? yada ne yapmam lazım şimdi ilk defa böyle bişey başıma geliyo araba cumartesiden beri yatıyo ama gerçi herhafta aynen hafta arası yatıyo haftasonu işe gidiyodum bide işte haftasonları kullanıyodum bekledide akü bitti desem herzamankinden farklı bişey yapmadım neden böyle oldu acaba? havalar sabahları çok çok soğuk geçti bu hafta içi bilmiyorum ama soğukla alakalı bişey olabilir mi? takviyeyle çalıştırdıktan sonra acaba yine aynısını yaparmı aküyü değiştirem mi? aracım 2009 model akü hemen böyle bitermi ki?
 

dgkndmrr

Kayıtlı Üye
Katılım
21 Kas 2011
Mesajlar
3,517
Beğeniler
584
#2
acaba arabada açık birşey mi bıraktın(teyp,lamba ) falan gibi?
 

eroldursun

Kayıtlı Üye
Katılım
4 Mar 2011
Mesajlar
368
Beğeniler
42
Yaş
37
#3
ondanda şüphelenmiyo değilim acaba diyorum kendi kendime
ya şimdi ben bunu takviyeyle çalıştırcam mecbur acaba bi zararı olur mu ?
 

yukcell88

Kayıtlı Üye
Katılım
8 Eyl 2011
Mesajlar
1,521
Beğeniler
551
#4
Takviyeyle çalıştırma yöntemini tam bilmiyorum ama aktarma yapacağın aküden alınan kutuplardan (-) olanı boşta bırakıyordun sanırım, o şekilde bi kural dışında zararı yok diye biliyorum, ilgili konular vardı Erol abi...
 

gulerokan

Kayıtlı Üye
Katılım
12 Ara 2011
Mesajlar
234
Beğeniler
146
Yaş
30
#6
evet erol aabi akün bitmiş benimde başka bi aracımda basıma gelmişti, havalar soğuduğu için bitio bide bu soguklarda çalıştırmadın ya iice zayıflayıp bitmiştir bi aküne baktır eğer eskiyse alman lazım yoksa 2-3 gün yatırdığında hep böle olur, dün arkla konuştuk soğuktan akünün suyu bişi oluo dedi hiç kullanılmayınca dedi bende hmm dedim bi arkında bu soğuklardan akü bitmiş sen aküye baktır suyunada baktır, eski aracım focustu bittiğinde vurdurup çalıştırmıştım sora biraz gezdim stop ettim geri bastım çalıştı dolmuş kendi:) ustamada sormuştum böle yaptım bişi olurmu die oda bişi olmaz dedi:)
 

eroldursun

Kayıtlı Üye
Katılım
4 Mar 2011
Mesajlar
368
Beğeniler
42
Yaş
37
#7
çok saol da canım sıkıldı akşam akşam şimdi bana birsürü dert çıkarmasın :)
araba nerdeyse 1 senedir bende hiç böyle bişey olmadı ilk defa oldu
ayrıca evet araştırdım eneserol arkadaşın konusunu buldum onunda başına aynı şeyler gelmiş ama onda tesisat varmış
bende hiçbişey yok yalnız aynı konuda lpg ecu sunun çok akım çektiğini yazmışlar bendede lpg var :)
ama lpg yi taktıralı 6 ay oldu şimdi mi çekmeye başladı bu akımı sorusunu sormadanda geçemiyorum !
 

gulerokan

Kayıtlı Üye
Katılım
12 Ara 2011
Mesajlar
234
Beğeniler
146
Yaş
30
#8
aabi bide takviyeyle çalıştırma aracını, zarar veriyormuş direk ilk ağızdan duymadım bunu ama bi kaç yerden duydum. sen aküyü sök istersen şarj ettin sora geri tak, onuda önce + kutbu söküyorsun sökerken takarkende önce - kutbu takıyorsun araca zarar vermesin diye.
 

whiteline-XL

Kayıtlı Üye
Katılım
23 Haz 2010
Mesajlar
1,633
Beğeniler
56
Yaş
32
#9
Her akunun bir kullanim miladi var. Aracinizin yasi ve daha once akusunun ne zaman degistigi yada degistimi degismedimi. Bu gibi sorularda sakli sizin cevabiniz. Bizim araclarimizda takili olab orjinal varta akulerin ortalama saglikli sarj omru 3 senedir. 3seneden sonra icindeki plakalar sertlesmeye baslar ve mevcut sarj tutma problemi baslar. Ancak araciniz yeni ise aracinizin sarj unitelerini kontrol edip akude de bir sorun yoksa acik unuttugunuz birsey var demektir. Takviyeye gelince bu araclar elektronik araclar. Kitapciklarinda takviye konusunda araca takili olmayan bir aku ile takviye edin diyor. Cunku elektrik sistemine bagli bir akude aslinda akuden degil aracin kutup baslarindan gelen yuksek miktardaki elektrik akimi ile kendi araciniza zarar verme ihtimaliniz olabilir.
 

Ali

Kayıtlı Üye
Katılım
3 Ocak 2011
Mesajlar
1,660
Beğeniler
366
Yaş
32
#10
akü işi şans işi..marka farketmiyor..benim izlenimim o yönde..