Üyelerimizin Albüm Fotoğrafları

  1. Ataşehir

2013 ibiza fren sorunu

Konu, 'İbiza' kısmında namik tarafından paylaşıldı.

  1. namik

    namik SCW Üyesi

    200
    131
    43
    arkadaşlar merhabalar, yaklaşık 2.5 aydır ibiza biniyorum malumunuz yeni almıştım. fakat söyle bir sıkıntım var son 3-4 gündür hissediyorum:
    aracım vitesteyken fren bi anda ileri gidiyordu yanı ufacıcık bastığınızda zınk diye tutuyordu, vites boşa aldığında ise fren geriye doğru çekilerek daha sert basmanız gerekiyordu
    fakat 3-4 gündür vitesteyken aracımın frenine bastığımda zınk diye tutmadığını hissettim, mesala trafikte durduğumda debriyaj vites 1 yaparkende fren içine doğru göçtüğünü ve ayağımı debrıyajdan kaldırdığımda hafiflediğini hissediyordum fakat artık öyle bişey olmuyor. ve mesala yokuş aşşağı durduğumda arabanın frenlerinden gıcır gıcır sesler geliyor.
    internette okuduğum kadarıyla Westinghouse sorunundan bahsedilmiş, bilen arkadaşlarım yardımcı olabilirlermi
    araç 2013 ibiza style 50.000km
     
    Son düzenleme: 3 Eylül 2015
    Bunu beğendi. kirlisakal bunu beğendi.
  2. namik

    namik SCW Üyesi

    200
    131
    43
    @kirlisakal abicim bilirsen sen bilirsin neyi var bizim beyaz meleğin
     
    Bunu beğendi. kirlisakal bunu beğendi.
  3. kirlisakal

    kirlisakal Teknik Koordinatör

    5.965
    5.238
    113
    iyi akşamlar ömer..ibiza yeni kasalarda fren sistemi maalesef kronik sorunlardan bi tanesi.yumuşak, basınca güven hissi vermiyor.abs devreye girince baya ilerleyerek durur.yol tutuşun zayıf olmasından kaynaklanıyor gibi sanki.hafif kalıyor kasa.lastikler den yapıyor olabilir. ayrıca ön düzeni gözden gecirttin özellikle tabla burclarına.kullanımına göre eskıyen parçalar kmsini beklememek lazım.
    ama şu var frene basınca durur aracın durmamazlık yapmaz sadece güven hissi vermez.5000 km de bir rot balans ayarına mutlaka yaptırın.başka da bişi gelmiyor aklıma...
     
  4. kirlisakal

    kirlisakal Teknik Koordinatör

    5.965
    5.238
    113
    ayrıca frene bastığında eğer koltukta titreme oluyor ise fren disklerinin eğri olduğu anlamına gelir veya aracın jantları eğilmiş olabilir
    malum büyük jant düşük yanaklı lastik...daha buyuk disk kullanabilirsiniz dicem disk hangisi kaliteli inan kullanmadığım için bilmiyorum
     
  5. namik

    namik SCW Üyesi

    200
    131
    43
    abi teşekkürler değerli bilgilerin için fakat şu var arabada herhangi bi titreme vs hiç bişey yok, ama şu var mesala kırmızı ışıkta durduk vitesi boşa aldım fren kendini ileri atıyor böyle daha sert basman lazımken vitesi 1 e aldığımda frene daha yumuşak bastığında aynı tepkiyi alıyordum. fakat bişeyler oldu araca suan araba viteste de aynı boşta da aynı, yani demek istediğim o hassasiyeti kaybetti
     
    Bunu beğendi. kirlisakal bunu beğendi.
  6. kirlisakal

    kirlisakal Teknik Koordinatör

    5.965
    5.238
    113
    servise danışın derim..en doğruyu bilgiyı onlar verecektir..ama kronık sorundur
     
  7. namik

    namik SCW Üyesi

    200
    131
    43
    abi gideyim bi servise öpüleyim madem
     
  8. goku

    goku SCW Üyesi

    1.027
    874
    113
    merhaba, fren hidrolik yağını kontrol ettiniz mi
     
  9. namik

    namik SCW Üyesi

    200
    131
    43
    fren hidroliğini nasıl kontrol ediceğim veyahut ettireceğim bilgi verir misiniz ?
     
  10. goku

    goku SCW Üyesi

    1.027
    874
    113
    tabiki, videoyu izleyin.. fakat, servise gitmenizi öneririm eğer yağ eksiltmişse nedeninin tespit edilmesi gerekir
     
    Bunu beğendi. dadaş34 bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş