1.2 TSI mı Yoksa 1.6 TDI mı ? | SCW - Seat Club World - Seat, Seat Forum Türkiye
  • Merhaba Ziyaretçi hoşgeldin !
    Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan kayıt olunuz
    Hello Welcome to Guest!
    Register here to benefit more from the forum

1.2 TSI mı Yoksa 1.6 TDI mı ?

Bss

Kayıtlı Üye
Katılım
23 Kas 2013
Mesajlar
17
Beğeniler
1
Yaş
29
#1
Öncelikle HEpinize Merhaba Arkadaşlar.

Yeni Seat Leon Çıktığından beri çok beğeniyorum ve almayı düşünüyorum fakat kafama takılan bazı sorular var onlar hakkında sızın leon tecrubelerinizden yararlanmak istiyorum.

1. ilk olarak ben Ford Mondeo (2005) kullanıcısıyım bazı arkadaslar bana leonda bu konforu balamayacağımı soyluyorlar. aracım 145 bg ve bu yuzden bana gucsuz gelecegını ve tatmın etmeyecegını soyluyorlar. Aslında ben bunu sorun etmıyorum fazla cunku yakıttan bıkmıs durumdayım lpg kullanıyorum zaten.Beni asıl dusunduren konfor. mondeonun konforu gercekten cok ıyı tabı kı eksılerı var yuksek hızda yalıtım zayıf kalıyo gibi.Yenı leonu test etme sansım olmadı henuz edıcem fakat onceden bilgi almak istedim

2. ben yılda 15.000 kmden fazla yapıyorum ve hıc dizel araç kullanmadım bu yuzden benzınlı almak ıstıyorum fakat 1.4 tsı 140 bg olusundan yakıt korkutuyo ve uzak duruyorum 1.2 tsı yakıtta ıyı olabılır fakat bu sefer bırazda performans sıkıntım olur dıye dusunuyorum bu yuzden 1.6 tdı hem yakıtta hemde performansta beni tatmin eder diye dusunuyorum. tabı kı bu benım dusuncem 1.2 tsı da 105 bg sonucta 1.6 tdı'a gore performansta gerı kalırmı ?

Yani kısacası arkadaslar ben hem performans hemde az da olsa yakıtı dusunmek ıstıyorum. torktan dolayı 1.6 tdı daha yakınım sizin görüşleriniz benim için cok önemli olacak bu yüzden şimdiden teşekkür ederim arkadaşlar. .
:şoför
 

Agave

Kayıtlı Üye
Katılım
25 Ocak 2013
Mesajlar
397
Beğeniler
179
#2
140lık motorun ekonomisi çok başarılı gözüküyor kagıt üzerinde. Kullananlar daha iyi aydınlatırlar. Eger ACT motor Leon'a gelirse bence düşünmeden act 140lık alın.
Performan kıyaslamasında 1.2 tsi 1.6 tdi motordan daha performanslı. Kagıt üzerinde de böyle gözüküyor. Ben 1.2 tsi ibiza test etmiştim ve performansı çok hoşuma gitmişti. 1.6 Tdi leon kullandıgımda araba resmen gitmiyordu. Agırlık farkları ve motor farklarından dolayı aradaki fark bana çok geldi fakat aynı şasede 1.2 tsi ve 1.6 tdi arasındaki performans farkı çok yoktur belki de. Fakat 1.2 tsi 1.6 tdi'dan daha performanslı bence. Veriler de bu yönde zaten..
Konfor olarak mondeo ve leon farklı segmenteler ve bu segment farkını konfor anlamında hissedersiniz. Gerçi mondeolar da yumuşak araba degiller fakat yeni leon ile kıyas yapınca 16 inç jantla almazsanız konforda artış gözlemlemeniz bence zor.
Motor olarak bence 1.2 tsi almak hem ilk alımda hem yıllık vergi diliminde ( gerçi vergi dilimi degisecek ama yine 1.2 motor avantajlı kalacak ) avantajlı. Ekonomik kullanımda yeteri kadar ekenomik davranacaktır. Bastıgınızda da dizelden daha iyi gidecektir kanımca...
1.2 tsi motor da 1.6 tdi motor da 105 beygir güce sahipler. Dizel tork olarak avantajlı durumda fakat benzinli motorun devir bandı daha geniş oldugundan süreklilik saglar.
 

memet_one

VİP Üye
Administrator
Katılım
9 May 2013
Mesajlar
11,470
Beğeniler
7,626
Yaş
32
#3
Öncelikle HEpinize Merhaba Arkadaşlar.

Yeni Seat Leon Çıktığından beri çok beğeniyorum ve almayı düşünüyorum fakat kafama takılan bazı sorular var onlar hakkında sızın leon tecrubelerinizden yararlanmak istiyorum.

1. ilk olarak ben Ford Mondeo (2005) kullanıcısıyım bazı arkadaslar bana leonda bu konforu balamayacağımı soyluyorlar. aracım 145 bg ve bu yuzden bana gucsuz gelecegını ve tatmın etmeyecegını soyluyorlar. Aslında ben bunu sorun etmıyorum fazla cunku yakıttan bıkmıs durumdayım lpg kullanıyorum zaten.Beni asıl dusunduren konfor. mondeonun konforu gercekten cok ıyı tabı kı eksılerı var yuksek hızda yalıtım zayıf kalıyo gibi.Yenı leonu test etme sansım olmadı henuz edıcem fakat onceden bilgi almak istedim

2. ben yılda 15.000 kmden fazla yapıyorum ve hıc dizel araç kullanmadım bu yuzden benzınlı almak ıstıyorum fakat 1.4 tsı 140 bg olusundan yakıt korkutuyo ve uzak duruyorum 1.2 tsı yakıtta ıyı olabılır fakat bu sefer bırazda performans sıkıntım olur dıye dusunuyorum bu yuzden 1.6 tdı hem yakıtta hemde performansta beni tatmin eder diye dusunuyorum. tabı kı bu benım dusuncem 1.2 tsı da 105 bg sonucta 1.6 tdı'a gore performansta gerı kalırmı ?

Yani kısacası arkadaslar ben hem performans hemde az da olsa yakıtı dusunmek ıstıyorum. torktan dolayı 1.6 tdı daha yakınım sizin görüşleriniz benim için cok önemli olacak bu yüzden şimdiden teşekkür ederim arkadaşlar. .
:şoför
Öncelikle kurallarımız gereği üyelerimiz bölümünden kendinizi tanıtırsanız çok seviniriz.

Şimdi gelelim sorularına ben 1.6tdı kullanıcısı olarak konuşayım konfor ve performans olarak gayet başarılı ve güzel yakıt konusunda birçok arkadaşın yakaladığı 3.5/100km gibi uzun yol hariç görmek nasip olmadı aracımı agresif kullanırım genel olarak 5.5/100km de kullanıyorum ve benim için gayet başarılı diye bilirim.

Şöyle bir şey de var ki 1.4 140'lık FR son derece performans veriyor fakat yakıt konusunda da birçok kişi çok memnun yakıtından sonuçta kimse yarış pistinde kullanmıyor araçlarını.

Benim tavsiyem benzin ve mazot arasında uçurum kadar bir fiyat farkı bulunmuyor 1.4 140'lık FR ve 1.6 105'lik style modeli olurdu.
 

PATRON

Administrator
Katılım
26 Ağu 2009
Mesajlar
10,930
Beğeniler
2,641
#4
Ben 1.6 TDI kullandım yaklaşık 30 km İstanbul trafiği dur kalk inceleme fırsatım oldu hoşuma gitmedi açıkcası. Gerçi 1.4 TSI 180 bg bocanegradan sonra gitmez tabi :) 1.2 TSI leon ile 1.6 TDI leon arasında fark bence dizel olan en azından torktan dolayı rahat hareket eder diye düşünüyorum. Konfor olarak mondeo daha konforlu leondan o kadar konfor bekleme.
 

yukcell88

Kayıtlı Üye
Katılım
8 Eyl 2011
Mesajlar
1,521
Beğeniler
551
#6
Yakıt işine girmeyeceğim, ama 1.2 TSI 1.6 TDI'dan daha performanslı orası tartışılmaz.

Mondeo'nuz eğer manuel ise yeni 1.2 TSI Leon'dan (kağıt üzerinde) sadece 0.2 saniye kadar daha hızlı (0-100'de). Eğer otomatikse siz zaten 1.2 TSI'a belli bi sürate kadar yetişemezdiniz mondy ile :)

Konfor olarak segment farkı var doğrudur, yeni Leon'u bi test edin. 2005 model bir üst segment ile 2013 model 0 km aracın konforu birbirine yakın olacağını DÜŞÜNÜYORUM (iddia etmiyorum). Yine de karar sizin... Eğer bütçeniz el veriyor ise 1.6 TDI DSG alın. Aşırı fark oluyor manuelin seriliği ile DSG'nin kinde. Hele hele daha önce otomatik kullandıysanız (benim gibi) beceremiyorsunuz o kadar kararlı vites değişikliğini...

Mondeo'nuzda LPG yoktu ise 1.4 140 hp üzmez sizi yakıtta ;)
 

planci54

Kayıtlı Üye
Katılım
15 Eyl 2013
Mesajlar
32
Beğeniler
6
Yaş
37
#7
1.2 tsi derim.. sakin kullanım da fabrika değerlerine yakın veriyor.. Benim araç 2500 km oldu ortalama tüketim 6,4 gösteriyor şehir için de ise 7 lt civarı yakıyor..
 

faw13

Kayıtlı Üye
Katılım
28 Ağu 2013
Mesajlar
638
Beğeniler
378
Yaş
31
#8
ben 1.4 TSI derim, performans olarak büyük ihtimalle mondeo dan daha iyi olacaktır, hafif kasa ve turbo nun geniş bir bantta güç üretmesinden dolayı, yakıtı da üzecek derecede değil, sabah/akşam trafiğinde kısa mesafe komple dur kalk yol alıyorum, 8.5 litre yakıyor, onun dışında genelde geceleri kullanma fırsatım oluyor, orada da 5.2 - 6.5 arasında yakıyor basma durumuna göre, ama biraz beklerseniz silindir kapatma özelliği olan 1.4 ler 2014 gelecekmiş diye duymuştum, o ciddi bir ekonomi sağlayacaktır özellikle uzun yolda

bir kere başakşehirden kadıköye temden dip gaz gittim spor modda, araba yakmadı içti resmen benzini, yarım depo benzin vardı, kadıköye vardığımda ışık yanmıştı :D ama orada da hangi araba olsa yakar :p
 

gültekin

Kayıtlı Üye
Katılım
21 Nis 2012
Mesajlar
609
Beğeniler
200
Yaş
37
#9
1.2 tsı ve 1.6 tdı arasında performans ı anlamak için hangi devir dakikada tork değeri nekadardır buna bakmanız size fikir verebilir genelde benzinli araçlar yüksek devirde tork gösterirken tdı araçlarda tork gücünü benzinliğe göre daha alt devirlerde verir buda size fikir oluşturabilir.
 

carpenter

Kayıtlı Üye
Katılım
10 Kas 2013
Mesajlar
337
Beğeniler
121
Yaş
29
#10
Hazır başlık açılmışken buradan yazayım dedim arkadaşlar.

Baştan belirteyim tekrar gibi olacak ama dsg olması şart.

Arkadaşlar günlerdir kafama takılan bir soru var 1.6 tdi dsg mi yoksa 1.2 tsi dsg mi ?? Bildiğim kadarıyla 1.4 tsi modellerinde fr da dsg yok onlar manuel oluyor sadece. Benim için otomatik olması önemli o yüzden ikisi arasında kaldım fiyat konusunda 1.2 çok iyi eğer ki öyle olursa tüm opsiyonları ekletip full+full bi araç alacağım navigasyondan koltuk ısıtmasına kadar aklınıza gelen ne varsa ama 1.6 olursa malum fiyatı yüksek olduğu için led farlar ve sunroof alacağım. Benim burada danışmak istediğim şu ben yılda 10.000 km yapacağımı hiç mi hiç zannetmiyorum genelde şehir içi ev iş arası gidip geleceğim hafta sonlarında ise avm, park, cafe, sinema v.b. kısa mesafe kullanacağım en uzak yer bana park caddesi Ankara'da olanlar bilirler o da git gel 40 km anca yapar. Herkes çok km yapmayacaksan tsi al diyor şimdi fabrika verisi hesaplarına göre 5,6 tsi 4,6 tdi şehir içi yakıyor. Kullanan arkadaşların dediğine göre 7.5 civarında tsi 6 civarında tdi yakıyor 4.89 benzin 4.48 dizel yakıt fiyatı hesapladığımız zaman 1.2tsi kilometrede 37krş yakıyor 1.6 tdi ise 27krş yakıyor. Her ne olursa olsun km çok yapmasam bile yakıtın az yakıyor olması daha olumlu geliyor bana o yüzden tdi a yöneliyorum her seferinde bu konu hakkında yardımcı olursanız çok sevinirim.


Şimdiden yardımcı olan arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.